EVR Cargo koos Eesti ekspedeerimisfirmaga MTF Logistics ja Logistitseski Operatoriga Venemaalt saatsid teele tänavu juba 100. konteinerrongi Moscow Express, teatas Eesti Raudtee.
Rongi töö põhimõtteks on kaupade tähtaegne kohaletoimetamine konkurentsivõimelise hinnaga. See aitab kaubasaajatel paremini planeeerida oma tööd ja näiteks tarbekaupu toimetada otse raudteejaamast kaubandusvõrku või toorainet tootmisettevõtetesse.
Regulaarne konteinerrong töötab alates 13. maist 2007 ehk juba 4 aastat ja 7 kuud. Käivitamisaastal lähetas Eesti Raudtee Moskva Oktjabrskaja jaama 21 konteinerrongi ja esimesel täistööaastal juba 65 rongi. Rekordiks on olnud 11 rongi kuus.
Moscow Expressi kõrval on EVR Carco tänavu aasta teisel poolel käivitanud ka konteinerrongid Jekaterinburgi, Permi ja Toljatisse. Regulaarsed konteinerrongid toimetavad tsiviilotstarbelisi kaupu ka Afganistani NATO missiooni tarbeks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Oktoobris lähetati konteinerrongiga Baltika Transiit 2 teele ka esimesed saadetised Kesk- Aasiasse ning 2012. aastal on plaan muuta need konteinerrongid regulaarseks.
Seotud lood
AS Muuga CT käitles veebruaris konteinereid 19 251 TEUd, mis on kõigiaegade rekordkogus.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.