Vastavalt Airbusi värskeimale turuprognoosile tuleb Põhjamaade lennufirmadel ajavahemikus 2011-2030 soetada 424 uut reisilennukit, mis läheb neile maksma 38,6 miljardit USA dollarit.
Kõige suurem vajadus on ühe vahekäiguga õhulaevade järele, neid on tarvis osta 365 tükki. Samas ennustab Airbus, et trend on suuremate lennukite suunas, kuna lennufirmadel tuleb mõelda säästlikkuse ja keskkonnamõju peale.
Uusi kahe vahekäiguga reisilennukeid antakse põhjamaistele klientidele eeloleva 20 aastaga üle 59 eksemplari, nende hulgas ka Airbus A330 ja A350 XWB tüüpi lennukeid.
Ligi pooled uutest lennukitest on vajalikud vanade, liiga palju kütust neelavate ja keskkonda reostavate lennukite väljavahetamiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teine pool tuleb soetada seetõttu, et reisijate arv Põhjamaadesse ja Põhjamaadest teistesse maailma piirkondadesse kasvab.
Tänase seisuga tegutseb Põhjamaades üle 50 lennufirma, käigus on ligikaudu 302 reisilennukit.
Alates aastast 2001 on Põhjamaade lennuliiklus kasvanud 67 protsenti, rahvusvahelised lennud seejuures 87 protsenti. Üha suuremat rolli mängib Põhjamaade majandustes turism, mis aastaks 2020 annab hinnanguliselt 6,5 protsenti piirkonna sisemajanduse kogutoodangust – võrreldes tänase 5,6 protsendiga.
Tänu turismile, kõrge elutasemega arenenud majandustele ja odavlennuturu arengule peaks Põhjamaade lennuliiklus kasvama aastas 4,0 protsenti, mis ületab Põhja-Ameerika ja Lääne-Euroopa taseme (vastavalt 2,5 ja 3,5 protsenti).
„Eelseisva 20 aastaga kasvab Põhjamaid teenindav lennupark tänase ligikaudu 300 juurest enam kui 500 peale,“ ütles Airbusi asepresident Christopher Emerson. „Nõudlus tuleb tugev. Airbus omalt poolt on oma ökonoomsete ja keskkonnasõbralike lennukite valikuga selleks väga hästi ettevalmistatud.“
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.