Jaana Pikalev • 6. oktoober 2011
Jaga lugu:

ERAA: Probleeme tekitab Venemaa

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretärToivo Kuldkeppi sõnu vahendanud Logistikakuukiri kirjutas, et mullune aasta autotranspordifirmadele keskpärane ning tänavu on vedajatel probleeme Venemaaga.

2010. aastat võib autovedajate jaoks pidada Harju keskmiseks: säravaid võite polnud, aga kõige hullem ka mitte, ütles Kuldkepp.

"Tänavuse aasta kohta võib öelda, et neil, kes töötavad Euroopa suunal, probleeme pole, kuid Venemaale sõitmisel on takistusi. Nimelt vähendas Venemaa sellest aastast riiki sõiduks vajalike CEMT-veolubade arvu kaks korda," märkis ta. Kuid sellegi poolest nõudlust Venemaa vedude järele tegelikult oleks, sest sadamates kaupa jätkub, samuti tuleks seda läänest, kuid veolubade piiratud arv on takistav tegur, nentis assotsiatsiooni juht.

"Õnneks ei ole meilt Venemaale minevate vedude osakaal väga suur. Lätlastele, leedukatele ja ka poolakatele on see valusamalt mõjunud. Jääb üle ainult oodata, kuni Venemaa Maailma Kaubandusorganisatsiooni (WTO) liikmeks astub. Siis peaks ta kunstlikud tõkked likvideerima," ütles Kuldkepp.

Selle aasta töövõiduks peab Kuldkepp Eesti-Vene piiril käivitunud elektroonilist piiriületussüsteemi, mille efekt on veokite jaoks juba praegu märkimisväärne. "Firmad on tänu sellele kokku hoidnud, et autod ei pea kaks-kolm päeva piiril ootama. Arvan, et järgmisel aastal vedude hindade tõusu oodata ei ole, kui just kütus ei kalline. Võib-olla mõni ettevõte saab Venemaa suunal hinda isegi alandada, sest elektrooniline piirijärjekord aitab kokku hoida," sõnas ta.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee