Täna jätkub Tallinnas rahvusvaheline koolitus, mille raames õpivad raskeveokitega tegelevad liikluspolitseinikud kuuest riigist ära tundma erinevaid sõidumeeriku manipulatsioone.
Rahvusvahelise raskeveokite ohutuse projekti C.A.S.H .raames Sisekaitseakadeemias toimuvat kahepäevast koolitust juhivad Hollandi politseinikud. Kuulajateks on lisaks eestlastele ka kolleegid Soomest, Rootsist, Lätist, Norrast ja Saksamaalt, kes hiljem hakkavad politseinikke oma koduriikides edasi koolitama.
Koolituse ühe läbiviija, Hollandi liikluspolitseiniku Martinus Bonthuisi sõnul on raskeveokitega seotud probleemid Euroopas universaalsed, kuna samad sõidukid läbivad mitmeid riike. „Selline koolitus on äärmiselt vajalik nii õppimise kui ka riikidevahelise infovahetuse mõttes. Just seetõttu on väga tore, et seekordne rühm on eriti aktiivne ning mitte ainult ei kuula, vaid räägib ka kaasa,“ ütles lektor.
C.A.S.H. projekti Eesti koordinaator, liikluspolitseinik Jaanus Tents ütleb, et paraku üritavad päris paljud juhid sõidu- ja puhkeaja nõuete rikkumist pettusega varjata. „Kõige lihtsamate näidetena kasutatakse selleks juhikaardi duplikaati või meerikule magneti asetamist, samuti elektroonilisi mõjutusvahendeid. Neid ebaausaid ning pikemas perspektiivis liiklust ohustavaid võtteid on aga tunduvalt rohkem, nii peavad politseinikud õppima erinevaid manipuleerimise viise avastama,“ sõnas Tents.
Seni ainult Saksamaal toimunud koolitus toodi Eestisse Läänemeremaade raskeveokite ohutuse projekti C.A.S.H. raames. Koolitajad on aga rahvusvahelise liikluspolitseinike võrgustiku TISPOL liikmed.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.