Laevaliinid valmistuvad eesootavaks kõrgperioodiks ja püüavad augustist Euroopa-Aasia suunal edasi lükatud hinnatõusud teha. Hindadele lisandub ka tippajatasu.
Värskeim lisatasust teataja on CMA CGM. Lisaks teatas liin hindade tõstmisest järgmise kuu algusest, vahendas IFW. Liini teatel ulatub kõrghooaja lisatasu Aasia ja Põhja-Euroopa liinil 250 dollarini TEU kohta. Aasiast Vahemere sadamatesse vedu kallineb samuti 250 dollari võrra TEU kohta, lisaks saab see suund samuti lisatasu juurde - 25 dollarit TEU kohta.
Lisaks nimetatule kehtestab ettevõte erinevad ülekaalutasud. Aasiast Musta mere ja Ida-Vahemere või Põhja-Aafrika sadamatesse kallineb 20-26tonni kaaluva 20jalase konteineri vedu 200 dollari võrra. Kui konteineri kaal ületab 26 tonni, kallineb vedu 270 dollari võrra. Aasiast Lääne-Vahemere ning Aadria mere sadamaisse kallineb 20 tonni ületava 20jalase konteineri transport 50 dollari võrra
Shanghai Konteinerivedude Indeks võttis möödunud nädalal suuna alla. TEU transport Aasiast Euroopasse maksis indeksi andmeil möödunud nädalal 809 dollarit, Vahemere sadamaisse 926 dollarit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisaks CMA CGMile teatasid edasi lükatud hinnatõusu käikulaskmisest 1. augustist MSC, ZIm ja OOCL. Viimase hinnakirjas kallineb TEU vedu näiteks 320, 40jalase konteineri transport 400 ning high-cube konteineri vedu kuni 505 dollari võrra.
Seotud lood
Kõigest nädal pärast laevaliinide hinnatõusuplaanide välja hõikamist langesid Euroopa-Aasia suunal konteinerivedude hinnad aasta madalaimale tasemele - TEU vedu maksab nüüd keskmiselt 800 USA dollarit.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.