A.P. Moeller- Maersk võib olla ainus konteinervedaja, kes alanevate hindade survel suudab Aasia-Euroopa liinil kasumit teenida, kirjutab Bloomberg.
Clarkson Plc maakleri Ben Gibsoni sõnul võivad firmad nagu Hapag-Lloyd AG kaotada suurel hulgal raha, samas kui Maersk tellib maailma suurimaid laevu liinidel opereerimiseks.
Gibsoni sõnul on maailma suurim konteinervedaja Maersk tõenäoliselt ainus suur tegija, kes teenib selle aasta esimeses kvartalis kasumit.
Kahjumliku tegevuse taga on peamiselt fakt, et standardse konteineri vedamise hind näiteks Shanghaist mõnda Põhja-Euroopa sadamasse on kukkunud 874 dollarini, mis on madalaim hind pärast 2009. juulit. Tipp saavutati eelmise aasta märtsis, kui ühe konteineri vedamise hind oli 2164 dollarit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Tegu on väga karmi liiniga, kuid Maersk on kahtlemata paremas positsioonis kui rivaalid, sest ta on lihtsalt nii suur," ütles Sydbanki analüütik Jacob Pedersen, kes soovitab firma aktsiat osta.
Pärastlõunaks oli Maerski aktsia kallinenud 1,77%. 46 120 Taani kroonini.
Seotud lood
2010. aastal kasvas Maersk Eesti müügitulu ligikaudu 14% ning see ulatus 8,2 miljoni kroonini, ettevõtte lõpetas aga majandusaasta ligikaudu 0,7 miljoni kroonise kahjumiga.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.