Täna õhtupoolikul koguneb lennunduse ekspertgrupp, kes hakkab arutama Islandi vulkaanipurske tagajärjel tuhaga saastunud õhumassi liikumisega seonduvat.
Viimaste prognooside kohaselt võib saastunud õhk jõuda Eesti õhuruumi homme hommikul kell 3. Kontsentratsioonkaardi järgi on Eesti ala esialgu tähistatud kui vähesaastunud ning otseseid piiranguid see lendamisele ei sea.
Samas palume lennureisijatel siiski arvestada võimalike seisakutega ning kontakteeruda vajadusel lennuoperaatoritega.
Informeerime avalikkust olukorrast koheselt pärast komisjoni töö lõppu täna õhtul.
TAUST:21. mail 2011 muutus aktiivseks Islandi vulkaan nimega Grimsvertn (GREEMSH-votn). Vulkaan on endiselt aktiivne.
Islandi lennuliiklusteenindus ISAVIA sulges esialgu õhuruumi 220km raadiuses ümber vulkaani. Tänaseks on tulenevalt tuultest ja ilmastikuoludest kõrgem tuha kontsentratsioon aga jällegi levinud Islandist lõuna suunas Euroopa kohale, mõjutades eelkõige Suurbritanniat, Rootsi ja Norra lõunaosa ning Taanit. Mõjualasse jäävad suurimad jaamad, nagu Oslo, Kopenhaagen, Stockholm, Gatwick ja Heatrow.
Võrreldes eelmise nn tuhakriisiga on Euroopa Liit parandatud tuha monitoorimise ja selle kontsentratsioonist teavitamise korda, mistõttu teatakse tuha olemasolust varem ja suudetakse paindlikult reageerida.
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.