• 13.05.11, 11:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kallas: teeks Rail Balticast ambitsioonikama projekti?

Euroopa Komisjoni asepresidendi Siim Kallase sõnul on aeg Rail Balticast ambitsioonikam raudteeprojekt ellu kutsuda. Täna takistavad seda eelarvamused.
Ambitsioonikama projektina peab ta silmas ühtse laiusega raudtee väljaehitamist kogu Euroopas, mis tõstaks tunduvalt kiirusi. Rail Baltica tänasel kujul ei pane tema hinnangul mägesid liikuma.
"Samas on siin konflikt - osadele riikidele on transport ainult Venemaa," selgitas Kallas saates Terevisioon. "Kuigi paljud räägivad põhja-lõuna suuna arendamisest, mõeldakse tegelikult, et enne peaksime koletu kiire raudtee Venemaaga rajama. Aga mida seal vedama hakatakse ja kes selle kinni maksab?"
"Mul pole midagi [Riia-Moskva raudtee] vastu, kuid see on päris kallis asi. Kes selle eest maksab, on minu jaoks täiesti lahtine küsimus," ütles Kallas. "Aga kui hakata mõtlema, et kuhu inimesed reisivad, siis kas nad ei reisigi Euroopasse? Või kui vaadata Eesti kaubavahetust, siis see on enamuses Euroopaga. Kus see loogika siin on?" küsis Kallas.
"Teiseks probleemiks meie idanaabri puhul on, et nende majandusotsused jäävad alatiseks allutatuks poliitikale. See tähendab, et sul võib olla särav raudteeliin, kuid kui naaber otsustab, et sa oled midagi valesti teinud, siis ei liigu seal peal midagi," lisas volinik.

Seotud lood

Uudised
  • 13.05.11, 15:07
Kallas: Vajame ka Via Balticat
Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Siim Kallase sõnul on Euroopal turule ekspordist sõltuvate Balti riikide jaoks väga oluline põhja-lõuna suunalise transpordiühenduse väljaehitamine ning siin ei võiks Rail Baltica kõrval unarusse jätta ka Via Balticat.
Uudised
  • 16.05.11, 15:34
Lugeja arvab: Leedu astub Rail Balticaga reha otsa
Äripäeva lugeja leiab, et Leedu on Rail Baltica osas reha otsa astumas, kuna aeglasele ja vene rööpa laiusega raudteele kaupa ei tule.
Uudised
  • 27.04.11, 11:02
Läti eraldab Rail Balticale 33,13 miljonit eurot
Läti valitsus kinnitas eile Rail Baltica rahastamismudeli, millega eraldatakse projekti raames raudteede rekonstrueerimiseks 23,5 miljonit latti (33,13 miljonit eurot) – töödega loodetakse valmis saada 2015. aasta lõpuks.
Uudised
  • 02.12.10, 12:57
Parts: Rail Baltica peab saama lähiaastatel reaalsuseks
Neljapäeval Brüsselis Läti ja Leedu kolleegide ning Euroopa Komisjoni esindajatega kohtunud Eesti majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles, et riikidel on aeg minna rongiliikluse taastamisel Tallinnast Varssavisse sõnadelt tegudele, kuna kõik eeldused selleks on olemas.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 12:55
Vedajate väljakutsed 2025. aasta kindlustusturul
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele