"Konkreetsete mudelite saadavuses on probleeme, pikemad tarneajad ulatuvad 10-12 kuuni," rääkis Mägi. "Siis tuleb ostjal lihtsalt oodata või midagi teist valida."
Amserv Grupi AS müüs märtsis üle 1400 auto. Mägi prognoosis, et nii aprillis kui ka mais müüakse Eesti autoturul uusi autosid 1500 tuuris, aga ka juuni müük kulgeb umbes samas tempos. Edasist võivad mõjutada tarneprobleemid, kuna autotehased on hädas allhankijatega.
Siin on mitu asja, ütles Mägi. Masuaastail tõmbus kogu autotööstus kokku ja kui ematehased ka toota jõuaksid, on mitmed allhankijad kadunud või pankrotistunud, nii et ei suudeta tagada piisavat tarnet.
Teiseks, elektroonilised komponendid tulevad paljuski Jaapanist ja seetõttu võivad raskustesse sattuda isegi need autotootjad, mille valmistatavad sõidukid pole Jaapani omad, selgitas Mägi.
Kibe puudus on ka uuematest kasutatud autodest, näiteks kolm aastat vanadest autodest, sest liisinguvõtjad tavatsevad uue auto ostmise asemel liisingut pikendada. Seetõttu on automüüjad, kaasa arvatud Amserv, hakanud kasutatud sõidukeid sisse tooma.