Amserv Grupi tegevjuhi Mart Mägi sõnul on teatud autodel tekkinud tarneraskused, näiteks Hyundai ix35 tarneaeg on veninud 10 kuu pikkuseks.
"Konkreetsete mudelite saadavuses on probleeme, pikemad tarneajad ulatuvad 10-12 kuuni," rääkis Mägi. "Siis tuleb ostjal lihtsalt oodata või midagi teist valida."
Amserv Grupi AS müüs märtsis üle 1400 auto. Mägi prognoosis, et nii aprillis kui ka mais müüakse Eesti autoturul uusi autosid 1500 tuuris, aga ka juuni müük kulgeb umbes samas tempos. Edasist võivad mõjutada tarneprobleemid, kuna autotehased on hädas allhankijatega.
Siin on mitu asja, ütles Mägi. Masuaastail tõmbus kogu autotööstus kokku ja kui ematehased ka toota jõuaksid, on mitmed allhankijad kadunud või pankrotistunud, nii et ei suudeta tagada piisavat tarnet.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teiseks, elektroonilised komponendid tulevad paljuski Jaapanist ja seetõttu võivad raskustesse sattuda isegi need autotootjad, mille valmistatavad sõidukid pole Jaapani omad, selgitas Mägi.
Kibe puudus on ka uuematest kasutatud autodest, näiteks kolm aastat vanadest autodest, sest liisinguvõtjad tavatsevad uue auto ostmise asemel liisingut pikendada. Seetõttu on automüüjad, kaasa arvatud Amserv, hakanud kasutatud sõidukeid sisse tooma.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aprillis jätkus uute autode müügi kiire kasv Eestis - uusi sõiduautosid müüdi kaks, tarbeautosid kaks ja pool korda enam.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.