Alates tänasest peavad kõik uued sõiduautod ja kaubikud olema varustatud päevasõidutuledega. Veokeile ja bussidele hakkab nõue kehtima 18 kuud hiljem, järgmise aasta augustis.
Päevasõidutuled süttivad mootori käivitamisel automaatselt. Riikides, kus päevasõidutuled juba on kohustuslikud, on leitud, et tegemist on liiklusohutuse seisukohast väga positiivse arenguga, teatas Euroopa Komisjon.
Tööstuse ja ettevõtluse eest vastutav Euroopa Komisjoni asepresident Antonio Tajani märkis: „Päevasõidutuled aitavad Euroopa teedel õnnetusi vähendada. Selliste tulede kasutamine on hea ka keskkonnakaitse seisukohast, sest tavaliste tulede kasutamisega võrreldes madalam energia tarbimise määr vähendab CO2 heiteid”.
Hiljutine uuring päevasõidutulede kohta näitas, et teedel liikujad, kaasa arvatud jalakäijad, ratturid ja mootorratturid, märkavad päevasõidutulesid kasutavaid autosid kiiremini kui lähituledega autosid. Päevasõidutuledega varustatud autodel süttivad tuled mootori käivitamisel automaatselt. Kui on pime, peab juht sõidutuled käsitsi sisse lülitama. Sel juhul lülituvad päevasõidutuled automaatselt välja.
Päevasõidutulede puhul on energiatarbimine umbes 25–30 % tavapärase sõiduvalgustuse energiatarbest. Valgusdioodide (LED) kasutamisel päevasõidutuledes väheneb energiatarbimine veel vaid 10%-le.
Täna jõustuva direktiiviga
2008/89/EÜ ühtlustatakse seni liikmesriigiti erinenud riiklikud nõuded päevasõidutulede kohustuslikuks paigaldamiseks uut tüüpi autodele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.