Egiptuse mässu tõttu väldivad osad juhtivad laevaliinid Egiptuse sadamaid ja peatuvad tankimiseks teistes lähiriikides. Transiidikaup pannakse maha samuti lähisadamais.
Lõuna-Korea laevaliin Hanjin Shipping teatas, et osad marsruudid tehakse ümber, sest Alexandria ja Suessi kanali lähedal asuvas Port Saidi sadamates nappis tööjõudu, vahendas BBC. Eile teatas ka maailma suuremaid konteinerivedajaid Maersk, et Egiptuses peatusi ei tee.
"Hetkel viime osad transiidisaadetised lähedal asuvatesse sadamatesse," kommenteeris Hanjini president Young Min Kim Reutersile. Mitu laeva rahutustest häiritud sai, ta ei täpsustanud.
Kardetud Suessi kanali sulgemine, mis paneks hoopi kaubavahetusele Aasiaga, siiski teoks saanud ei ole. Bloombergi andmeil toimib liiklus kanalis tavapäraselt. "Tööaeg viidi kooskõlla liikumiskeeluga ja sõjavägi ei ole kanalit üle võtnud," kommenteeris sadama esindaja Ahmed El Manakhly.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Tuneesia ja Egiptuse rahutused võivad sulgeda Suessi kanali, mis kergitaks veotariife Aasia suunal kuni poole võrra. Kannatavad ka kaupmehed, kelle tellimused ei pruugi õigeks ajaks kohale jõuda.
Üle nädala kestnud meeleavaldused Egiptuses kergitas nafta hinnad kahe aasta kõrgeimale, kriisi alguse eelsele tasemele.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.