Egiptuse mässu tõttu väldivad osad juhtivad laevaliinid Egiptuse sadamaid ja peatuvad tankimiseks teistes lähiriikides. Transiidikaup pannakse maha samuti lähisadamais.
Lõuna-Korea laevaliin Hanjin Shipping teatas, et osad marsruudid tehakse ümber, sest Alexandria ja Suessi kanali lähedal asuvas Port Saidi sadamates nappis tööjõudu, vahendas BBC. Eile teatas ka maailma suuremaid konteinerivedajaid Maersk, et Egiptuses peatusi ei tee.
"Hetkel viime osad transiidisaadetised lähedal asuvatesse sadamatesse," kommenteeris Hanjini president Young Min Kim Reutersile. Mitu laeva rahutustest häiritud sai, ta ei täpsustanud.
Kardetud Suessi kanali sulgemine, mis paneks hoopi kaubavahetusele Aasiaga, siiski teoks saanud ei ole. Bloombergi andmeil toimib liiklus kanalis tavapäraselt. "Tööaeg viidi kooskõlla liikumiskeeluga ja sõjavägi ei ole kanalit üle võtnud," kommenteeris sadama esindaja Ahmed El Manakhly.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Tuneesia ja Egiptuse rahutused võivad sulgeda Suessi kanali, mis kergitaks veotariife Aasia suunal kuni poole võrra. Kannatavad ka kaupmehed, kelle tellimused ei pruugi õigeks ajaks kohale jõuda.
Üle nädala kestnud meeleavaldused Egiptuses kergitas nafta hinnad kahe aasta kõrgeimale, kriisi alguse eelsele tasemele.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.