Paljassaare sadamas kütusekäitlemisega tegelenud Scantrans küsib enne 20. sünnipäeva tähistamist pankrotti.
Harju maakohus arutab ettevõtte pankrotiasja 25. jaanuaril.
Scantrans loodi 1992. aastal. Tallinna Sadamale ja Semiramisele (omanik Jelena Kleiner) kuuluv ettevõte teenis 2009. aasta juunis lõppenud majandusaastal 30,2 mln kroonise käibe juures 40,2 mln krooni kasumit. Viimane kogunes kinnisvara ümberhindamisest. Ettevõttele kuulub 33 kütusemahutit Paljassaare sadamas, samuti 31 kinnistut Valkla külas Kuusalu vallas.
Lisaks kütusekäitlemisele tegeleb ettevõte soojuse ja auru tootmise-müügiga ning kütuse erimärgistamisega.
Scantrans oli üks ettevõtetest, mis andis 2007. aastal allkirja Paljassaare Manhattaniks kujundamise plaanile. Kava kohaselt pidanuks 2027. aastaks lõppema Paljassaares transiit, piirkond plaaniti muuta äri-, elamu-, puhke- ja rohealade piirkonnaks.
Arendusse mahtuvatele Nõlva tänava kruntidele Paljassaares sai ettevõte kasutusõiguse, samuti olid lõppjärgus kahe krundi erastamine. "Scantrans AS on algatanud koos teiste piirkonna ettevõtetega eskiisprojekti koostamiseks kinnisvaraarenduseks antud piirkonnas. Selle alusel on võimalik alustada detailplaneeringut, mille realiseerumise järel peaks ettevõtte juhtkonna hinnangul maa turuhind oluliselt tõusma," selgitas firma juhatuse liige Igor Kleiner viimases aasta-aruandes.
2009. aastal kirjutas Äripäev, et Paljassaare sadama ühe suurarendaja, firma Fransertal omanik Sergei Hadži sai loomingulise raamatupidamise ja mereäärse kinnistu korduva üleshindamise tõttu Sampo Pangast rohkem kui sada miljonit krooni laenu. Kinnistu jõudis 2009. aasta märtsiks aga kohtutäituri kaudu 500 miljoniga sundmüüki. Makseraskustes firmat aga tüüris 2009. aasta sügisel pankrotti.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.