Rivo Sarapik • 19. jaanuar 2011
Jaga lugu:

Estravel: Ryanair küsib ebaõiglaselt suurt trahvi

Estraveli IATA müügi ja siseteenuste direktori Mauri Saarendi sõnul küsib Ryanair pileti printida unustanud reisijalt piletihinnaga võrreldes liiga kõrget trahvi.

"Iseenesest on see tähelepanuväärne pretsedent ja sisuliselt on tegu tarbijaõiguste jaluleseadmisega, kuna teadaolevalt apelleeris kohtunik üldlevinud tavale, mille kohaselt trükib lennufirma reisijale pardakaardi ise ja selle eest eraldi kõrget teenustasu nõuda on alusetu," kommenteeris Saarendi Hispaania kohtu otsust, mille järgi ei tohi lennufirma nõuda reisijatelt pardakaardi printimist ja selle unustamisel neid 40 euroga trahvida.

Ryanairi eripäraks on Saarendi sõnul, et ta nõuab internetis registreerimist vähemalt neli tundi enne väljumist ja pardakaardi välja trükkimist, samas puuduvad neil lennujaamas iseteeninduskioskid ning ka elektroonilise või mobiilse pardakaardi võimalus. "Seega ei jää ka näiteks kolm tundi varem lennujaama saabunud ja internetile ligipääsu omaval kliendil paberile trükitud pardakaardi puudumisel midagi muud üle kui iga lennu kohta 40 € teenustasu maksta," lisas Saarendi.

Seevastu teistel lennufirmadel on tema sõnul reeglina interneti check-in avatud kuni lennu alguseni jääb 1-2 tundi ning lisaks on ka lennujaamades sageli olemas iseteenindusliku lennule registreerimise võimalus.

Ryanair sai Hispaania kohtust ebameeldiva otsuse. Nimelt keelas kohus Ryanairil nõuda reisijailt pardakaardi välja printimist ja neid selle unustamisel trahvida. See võte aga aitas lennufirmal kulusid kokku hoida.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee