Kuna Eesti firmad järjest enam saavad tööd Euroopasisestel vedudel, siis koduturul on selle järel tekkinud defitsiit.
"Irooniline on aga tõsiasi, et kohalikul turul on tänaseks vedajate defitsiit," ütles Linford ASi direktor Mihkel Vahe. Tema sõnul on põua põhjustanud see, et suurenenud on Eesti vedajate alltöövõtt Euroopasisestel vedudel. Samuti on Vahe hinnangul suurenenud Venemaa vedude osatähtsus.
2010. aastat meenutas Vahe pigem positiivsete märksõnadega. "Jõudsalt on kasvanud eksport, on paremad tingimused Euroopa Liidu sisetöödel ja Venemaa vedudel," rääkis ta ja lisas sinnajuurde veel, et lisaks pankade usalduse tagasi võitmisega on see kokku loonud olukorra, kus Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsioatsiooni andmetel on Eestis registreeritud rekordarv veokeid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Möödunud aasta jääb DSV Transport ASi juhile Jaan Lepale meelde kui veomahtude taastumise aasta, tema sõnul oli oktoober ja november firma jaoks saadetiste arvu poolest lausa rekordiline.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.