Möödunud aasta jääb DSV Transport ASi juhile Jaan Lepale meelde kui veomahtude taastumise aasta, tema sõnul oli oktoober ja november firma jaoks saadetiste arvu poolest lausa rekordiline.
Logistikasektoris üldisemalt jääb 2010.aasta meelde veomahtude taastumisega, vastas Lepp palvele kommenteerida, milliste märksõnadega võib möödunut aastat iseloomustada. "Meie ettevõttes oli möödunud aasta oktoobri-novembrikuu saadetiste arv oli kõigi aegade parim, ületades kriisieelset aega ligikaudu 10-15%," märkis Lepp.
Teise märksõnana mainis ta 2010.aastast veel vedude tasakaalu muutumist. Viimane tähendab, et eksportvedude mahud ületasid tunduvalt importvedude mahtusid. "Eesti riigi tervisele on see väga hea, logistikaettevõtted on sunnitud aga uusi lahendusi otsima,"
Kolmandaks märksõnaks tõi logistikafirma juht veovõimsuste ehk autode ja haagiste ebapiisavuse. "Kriisiaastad räsisid tugevalt veofirmasid, autoparkide uuendamisega ei olnud võimalik tegelda," selgitas Lepp. Ta lisas, et tänaseks on veomahud taastunud, aga autode koguarv on väiksem kui enne kriisi. "Ja see ei ole mitte ainult Eesti probleem, nii on see kõikides euroopa riikides," tunnistas Lepp.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuna Eesti firmad järjest enam saavad tööd Euroopasisestel vedudel, siis koduturul on selle järel tekkinud defitsiit.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.