Uued emissiooninõuded raskeveokitele ning mobiilsetele ehitus- ja põllutöömasinatele hakkavad Euroopas ja USA-s sammhaaval kehtima alates 2011. aastast. Keskkonnale ja tervisele kahjulike osakeste ning lämmastikoksiidide heitkoguste oluline vähendamine tähendab ühtlasi rangemaid nõudeid heitgaasi järeltöötlussüsteemidele ja mootoriõlidele.
Saksa määrdeainetootja Addinol arendas nõuete põhjal välja kaks uut mootoriõli, mis täidavad Euro 4 ja Euro 5 heitgaasinormi ülirangeid nõudeid.
Uued mootoriõlid ADDINOL Professional 1040 E9 ja 1540 E9 on spetsiaalselt toodetud raskeveokite, ehitus- ja põllutöömasinate suure koormuse all töötavatele turbodiiselmootoritele. Uued mootoriõlid täidavad Euro 4 ja Euro 5 heitgaasinormi ülirangeid nõudeid, mis on kehtestatud uusimate heitgaasi järeltöötlussüsteemidega varustatud uue generatsiooni diiselmootoritele.
Uutel mootoriõlidel on omadus vähendada õlist tingitud heitgaasi- ja kübemeemissiooni ning pikendavad heitgaasi järeltöötlus- ja tagastussüsteemide tööiga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
2010. aastal muutus Euro 5 heitgaasinorm kohustuslikuks uutele sõidukitele raskeveokite sektoris ning alates 2011. aastast kehtib see norm ka ehitus- ja põllutöömasinatele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.