Uued emissiooninõuded raskeveokitele ning mobiilsetele ehitus- ja põllutöömasinatele hakkavad Euroopas ja USA-s sammhaaval kehtima alates 2011. aastast. Keskkonnale ja tervisele kahjulike osakeste ning lämmastikoksiidide heitkoguste oluline vähendamine tähendab ühtlasi rangemaid nõudeid heitgaasi järeltöötlussüsteemidele ja mootoriõlidele.
Saksa määrdeainetootja Addinol arendas nõuete põhjal välja kaks uut mootoriõli, mis täidavad Euro 4 ja Euro 5 heitgaasinormi ülirangeid nõudeid.
Uued mootoriõlid ADDINOL Professional 1040 E9 ja 1540 E9 on spetsiaalselt toodetud raskeveokite, ehitus- ja põllutöömasinate suure koormuse all töötavatele turbodiiselmootoritele. Uued mootoriõlid täidavad Euro 4 ja Euro 5 heitgaasinormi ülirangeid nõudeid, mis on kehtestatud uusimate heitgaasi järeltöötlussüsteemidega varustatud uue generatsiooni diiselmootoritele.
Uutel mootoriõlidel on omadus vähendada õlist tingitud heitgaasi- ja kübemeemissiooni ning pikendavad heitgaasi järeltöötlus- ja tagastussüsteemide tööiga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
2010. aastal muutus Euro 5 heitgaasinorm kohustuslikuks uutele sõidukitele raskeveokite sektoris ning alates 2011. aastast kehtib see norm ka ehitus- ja põllutöömasinatele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.