Autor: Jaana Pikalev • 21. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kallas: lumest põhjustatud reisikatkestused vastuvõetamatud

Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Siim Kallase meelest on Euroopas ulatuslikud reisikatkestused vastuvõetamatud ja lennujaamad peavad hakkama ennast rohkem ettevalmistama äärmuslikeks ilmaoludeks.

Järgneb Euroopa Komisjoni transpordiküsimuste eest vastutava asepresidendi Siim Kallase avaldus reisikatkestuste kohta Euroopas:

Olen äärmiselt mures suurest lumesajust põhjustatud reisikatkestuste ulatuse pärast Euroopas. See on vastuvõetamatu ja tulevikus tuleb sellist olukorda vältida.

Loomulikult tuleb reisimise ohutus alati esikohale seada ning selles küsimuses ei tohi mingeid kompromisse teha. Äärmuslikke lume- ja ilmaolusid tuleb situatsiooniplaanide koostamisel arvesse võtta ning see kohustus lasub liikmesriikidel. Nad võtavad seda ülesannet väga tõsiselt.

Euroopa Komisjon jälgib olukorda väga täpselt ning on pidevalt ühenduses lennuliinide esindajate, lennujaamade, raudtee-ettevõtete ning reisijate õiguste eest vastutavate riigiorganitega.

Viimastel päevadel on mulle palju muret valmistanud tiheda lumesaju perioodidel lennufirmade käsutuses olev infrastruktuur (lennujaamad ja lennuliikluse maapealne teenindamine). Praegu tundub, et siin on tegemist ahela nõrgima lüliga, mis suure koormuse korral järele annab ja reisikaost suurendab.

Kavatsen lähipäevil kokku kutsuda koosoleku lennujaamade esindajatega ning paluda toimuva kohta lisaselgitusi. Samuti tuleb täpselt kindlaks teha, mida on vaja selleks, et tulevikus saaksid lennujaamad sarnases olukorras tõhusamalt toimida.

Lennujaamad peavad hakkama äärmuslikeks ilmaoludeks valmistumist tõsiselt võtma. Viimastel aastatel oleme näinud, et lumi ei ole Lääne-Euroopas enam sugugi nii haruldane. Põhja-Euroopa eeskujul tehtav põhjalik ettevalmistustöö ei tohiks enam olla vabatahtlik lisatagatis, vaid seda tuleb eelkõige lennujaamade tegevuse planeerimisel koos piisavate investeeringutega arvesse võtta.

Me peame tagama, et infrastruktuuriettevõtjad, nagu lennujaamad ja raudtee-ettevõtjad, kindlustavad piisava teenuste taseme ja vastavad põhilistele kvaliteedinõuetele. Kui selleks vajatakse Euroopa Komisjoni tuge näiteks lennujaamateenuste miinimumnõuete kehtestamiseks, siis me oleme valmis seda andma. Juba enne järgmise aasta suve esitab komisjon mitu lennujaamade teenindusaegu ja maapealset teenindamist käsitlevat õigusaktiettepanekut.

Kõigepealt tahaksin ma ära kuulata lennujaamade käitajate arvamuse ning vaadata, milline on sellealane praktika Euroopa eri paigus. Me peame kogu reisiahela täpselt läbi uurima ning tagama, et võimalikud lüngad ja nõrgad lülid saaksid kindlaks tehtud ning kõrvaldatud.

Praegu paistab, et lennufirmad on sellega nõus, kuna nende huvides on mitte ainult lennata, vaid turvaliselt lennata ja hoolida võimalikult palju oma reisijatest. Kõikide osapoolte ootused peavad seejuures olema mõistlikud ja proportsionaalsed.

Mis puutub reisijate õigustesse, siis tahaksin meelde tuletada, et Euroopas kehtib õiguste turvavõrgustik, mille eesmärk on aidata reisijaid selliste raskuste puhul nagu lendude ülebroneerimine ja ärajätmine. Alates selle aasta algusest kehtib kõnealune turvavõrgustik ka raudteereisijate suhtes ning tulevikus laieneb ka laevadele, siseveeteedele ja bussireisidele. Tulevikus peame tagama, et vastutus ja riskid jaotuksid ühtlaselt kõigi teenuseahela lülide vahel ning seda eelkõige lennuliikluses, kus see hõlmab ka reisijaid. Kavatsen selle küsimusega järgmisel aastal põhjalikumalt tegeleda.

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077