Poolenisti Vene kapitalil põhinev LatRosTrans asus Ventspilsi naftajuhtmest tehnilist naftat välja pumpama, mis võib välistada Läti võimaluse naftajuhe kunagi taas kasutusele võtta, kirjutas Dienas Bizness.
Puhvernafta tuleb lähiajal müüki, naftast tühjaks pumbatud magistraaltorust saab aga peagi lihtsalt üks kasutu roostetanud toru, lisas ajaleht.
Naftajuhe seisis konserveerituna alates 2003. aastast. Asjatundjate hinnangul lastakse torul hävida madala kasumlikkuse tõttu. Teise versiooni kohaselt on toru hävitamise põhjuseks soov Valgevene presidendile Aleksandr Lukašenkole ära teha, kuna ta hakkas toornaftat Venezuelast sisse vedama. Taust:
Ventspilsi sadam oli naftajuhtme tõttu Riia, Klaipeda, Muuga ja Odessa sadamate kõrval mõnda aega sel suvel lahti läinud Venezuela naftatransiidi peamine pretendent. Praegu on Venezuela naftat Valgevenesse veetud Muuga ja Odessa sadamate kaudu, mõlemaid sadamaid läbinud kogused on enam-vähem võrdsed. Teised sadamad vajaks suurte naftatankerite vastuvõtuks täiendavaid investeeringuid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.