Poolenisti Vene kapitalil põhinev LatRosTrans asus Ventspilsi naftajuhtmest tehnilist naftat välja pumpama, mis võib välistada Läti võimaluse naftajuhe kunagi taas kasutusele võtta, kirjutas Dienas Bizness.
Puhvernafta tuleb lähiajal müüki, naftast tühjaks pumbatud magistraaltorust saab aga peagi lihtsalt üks kasutu roostetanud toru, lisas ajaleht.
Naftajuhe seisis konserveerituna alates 2003. aastast. Asjatundjate hinnangul lastakse torul hävida madala kasumlikkuse tõttu. Teise versiooni kohaselt on toru hävitamise põhjuseks soov Valgevene presidendile Aleksandr Lukašenkole ära teha, kuna ta hakkas toornaftat Venezuelast sisse vedama. Taust:
Ventspilsi sadam oli naftajuhtme tõttu Riia, Klaipeda, Muuga ja Odessa sadamate kõrval mõnda aega sel suvel lahti läinud Venezuela naftatransiidi peamine pretendent. Praegu on Venezuela naftat Valgevenesse veetud Muuga ja Odessa sadamate kaudu, mõlemaid sadamaid läbinud kogused on enam-vähem võrdsed. Teised sadamad vajaks suurte naftatankerite vastuvõtuks täiendavaid investeeringuid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.