Autor: Jaana Pikalev • 1. november 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Partnerit vaheta nii harva kui võimalik

Sagedane logistika- või transpordipartneri vahetus võib olla lõppkokkuvõttes kulukam, mistõttu tuleks neid vahetada nii harva kui võimalik.

Logistikafirma Via3L tegevjuht Elmer Maas ütleb, et mida vähem logistikapartnerit vahetatakse, seda vähem kulu tähendab see ettevõttele. "Vahetamine iseenesest lisaväärtust ei loo. Vahetuse soovitan ette võtta vaid juhul, kui olemasolev partner ei suuda pakkuda kvaliteetset teenust või kui tema teenuse hind on konkurentsist väljas ja ta ei soovi läbi rääkida," soovitas Maas.

Ka Havi Logisticsi tegevjuht Janek Saareoks pooldab pikaajalist ja lähedast koostööd. "Partneri vahetamine on nagu uus abielu, mis toob kõigile kulutusi ja peavalu kaasa," tõi Saareoks naljatades elulise võrdluse. "Kuid alati tuleb tunnetada turuhinda ja -taset ning partner peab suutma turutaset tagada, kui ei, siis peab vahetama, ja olen seda ka ise teinud," möönis ta. Siiski ei tohiks partnerivahetuse sagedus olla tema sõnul kulude kokkuhoius eesmärk omaette.

Prisma Peremarketi juhi Katrin Sormuneni sõnul väldivad nemadki erinevate logistikapartnerite kasutamist ja teevad seda äärmisel vajadusel. "Leiame, et efektiivsem on kasutada ühte head koostööpartnerit, kellega koostöö toimib," rääkis Sormunen.

Sarnaselt vastas Valio Eesti müügi- ja logistikadirektor Mati Virves küsimusele, kui sagedasti vahetab ettevõtte logistika- ja transpordipartnerit, et hoida kulutused optimaalsed. "Nii harva kui võimalik ja nii tihti kui vaja," ütles Virves.

Klient hoiab turul toimuvaga kursis

A. Le Coqi logistikadirektori Erki Lehiste sõnul jälgib ta väga tähelepanelikult transporditurul toimuvat ning on seetõttu kursis erinevate arengutega.

"Partnerite sagedast vahetust ei pea ma õigeks, kuna see viib põhimõtteliselt olukorrani, kus turult ostetakse ainult hinda, ja koostöö, selle mõiste parimas tähenduses, jääb tagaplaanile," põhjendas Lehiste ja lisas, et A. Le Coqi partnerlus samade transpordiettevõtetega on kestnud juba aastaid.

Logistikateenuse ostjad optimeerivad pidevalt

Et partnerivahetus ei ole kulude optimeerimisevõti, siis on ettevõtted leidnud omale igaüks parima viisi. Lehiste sõnul on A. Le Coq iga-aastaselt teinud märkimisväärseid investeeringuid logistika efektiivsuse tõstmiseks. "2010. aastal võtsime kasutusele häälkomplekteerimise tarkvara, järgmisel aastal on plaanis juurutada transpordioptimeerimise programm," rääkis joogitootja logistikadirektor.

Virvese sõnul optimeerib Valio Eesti pidevalt oma jaotusringe, samuti on nad kehtestanud tellimustele miinimumkogused. "Suuremate projektidena oleme viinud läbi ka vähempakkumiskonkursse logistikateenusele," sõnas ta.

Saareoks kiitis kettide logistika tsentraalseks muutumist. "Mina olen paadunud tsentraalse logistika toetaja - kui tuua näide ja rääkida esmatarbekaupluste kettidest, toitlustusest, siis kogu kaup peaks minema ühest laost ühe autoga tarnepunkti. Mastaabi- ja tehingukulude sääst on sellise skeemi juures üüratu," ütles ta. Tema sõnul on näha, et logistikaturg liigub selle skeemi suunas.

tasub teada

Kuidas optimeerida kulusidLoobu oma logisitikaosakonnast, kui sisseostetava logistikateenuse kulu on väiksem kui "oma" logistika.Optimeeri laovarusid, kui ostad logistikateenust sisse.Optimeeri tooteportfelli, loobudes kehvema müügiga toodetest ja keskendu oma edukaimatele toodetele.Kasuta veovahendit ökonoomselt. Auto peab olema alati kaupa täis ja pidevalt sõidus, see on ideaalpilt.Allikas: Elmer Maas, Janek Saareoks

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077