Tatjana Merkulova • 29 oktoober 2010
Jaga lugu:

airBaltic võtab raha tasuta teenuse eest

Alles hiljuti tekitas airBaltic skandaali, müües pileteid ärajäänud lendudele, nüüd võtavad nad tasuta reklaamitava teenuse eest klientidelt sadu eurosid.

Lingvistiliselt kõlab "muutke oma lend tasuta 200 euro eest" ehk imelikult, kuid meie kliendid on intelligentsed inimesed.

Janis Vanags, airBalticu asepresident E-pileti ostmisel tekib lehele kirje "Muutke oma lennuaega tasuta". Piisab sellele nupule klikkimisest ning pileti hind kasvab isegi siis, kui mingeid muudatusi pole tehtud.

Äripäeva venekeelse sõsarlehe Dolovõje Vedomosti kätte sattus kliendile esitatud arve väljatrükk. Sellele tellijale läks lisateenus maksma 200 eurot (reisis kaks täiskasvanut ja kolm last). Tellija kirjutas kohe kirja raha tagastamise nõudega, kuna ta ei ole andmeid muutnud. Lennufirma teatas vastuses, et lisateenuse tasu ei kuulu tagastamisele.

Estonian Air teatab tasust

Piletite muutmise eest võtavad tasu ka teised lennufirmad. Näiteks maksab nime või kuupäeva muutus Estonian Airis 1370 krooni, kuid firma teatab sellest veel enne isiklike andmete lahtri täitmist.

"Näpuvea puhul midagi muutma ei pea. Muidugi, kui pilet on kirjutatud Anu nimele, aga lennata tahab Alla, siis tuleb nimi ära muuta. Selleks tuleb täita ankeet, helistada klienditeenindusse või pöörduda lennujaama kassasse," selgitas Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen.

Valdkonda reguleerivad tarbijakaitseseadus ja võlaõigusseadus. Esimene keelab klientide eksitamise, teine kohustab teatama teenuse lõpphinna enne lepingu sõlmimist.

Selgitused kodulehel

airBalticu ettevõttesuhete asepresident Janis Vanags teatas, et lennufirma parandas ära kõik e-pileti müügisüsteemi puudused, millele osutas Euroopa Komisjon ja tarbijakaitse ning selles osas neile pretensioone pole.

"Jah, lingvistiliselt "muutke oma lend tasuta 200 euro eest" kõlab ehk imelikult, kuid meie kliendid on intelligentsed inimesed. Meie pakume kindlustust, aga teenus ise on tasuta," rääkis ta. Vanags kinnitas, et kõik selgitused on kodulehel olemas ning pealegi võib reisida soovija võtta lennufirmaga ühendust.

"Võib-olla sõnastus ei ole päris täpne ning kuna juhtisite sellele meie tähelepanu, siis arutame, kuidas sõnastada nii, et kõik saaks sellest aru," lubas Vanags.

Turismifirma New Point Tour direktori asetäitja Natalja Olyanishina ütles, et airBalticu veebis olev info tuleb väga tähelepanelikult läbi lugeda. "Ei tasu uskuda tasuta teenuseid - sellel lennufirmal neid ei ole," märkis ta. Kasutan sageli airBalticu kodulehte ning mul pole probleeme olnud, lisas ta.

number miljonit krooni oli airBalticu viimase kolme aasta kahju, mille põhjustas laienemine.

322

Kommentaar

Hanna Turetski-Toomiktarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juht

Lennufirma airBaltic kohta on tulnud mitmeid kaebusi. Praegu käib lendude ärajätmise uurimine. Kuid keegi ei ole veel kaevanud tasuliste tasuta muutmiste peale. Kui tingimustes on toodud muutuste tasuta sisseviimine, siis on tarbijal õigus nõuda, et selle eest raha ei võetaks.

 

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159hedi.meigas@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee