• 22.10.10, 17:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volvo: teeme tugevat lobbitööd

Volvo Trucks on asunud võitlusse selle eest, et kogu Euroopa Liidus saaks kasutada pikemate veosõidukite kombinatsioone, mis praegu kasutusel Rootsis ja Soomes.
"Teeme praegu tugevat lobbitööd, et EL võtaks kasutusele 25,25 meetrise kombinatsiooni," märkis Volvo transpordianalüütik Ulf Ehrning.
Ettevõttes on viimastel aastatel olnud kasutusel projekt EMS (European Modular System), mis keskendub standardiseeritud poolhaagiste ja konteinerite laiendatud kasutamisele. Süsteem põhineb nn Rootsi stiilis 25,25 m veosekombinatsioonile. Kaks 25,25 m kombinatsiooni võib asendada ka kolme tavamärase 18,75 m sõidukiga.
Projekti raames on Volvo juba läbi viinud testid Hollandis ja Taanis, ees on uuringud Saksamaal. "Meie testid näitavad 20-protsendilist kütuse kokkuhoidu, kui minna üle praegustelt 16,5 ja 18,75 meetri pikkustelt platvormidelt 25,25 meetristele. Ja kui platvormide pikkus oleks 30 m, säästaks veel sama palju," rääkis Ehrning.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Volvo ideele on aga tugev vastuseis raudteefirmade poolt, kelle arvates sarnaste sõidukite kasutuselevõtt varastaks veomahud raudteelt.
Autor: Tea Taruste

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele