• 22.10.10, 17:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volvo: teeme tugevat lobbitööd

Volvo Trucks on asunud võitlusse selle eest, et kogu Euroopa Liidus saaks kasutada pikemate veosõidukite kombinatsioone, mis praegu kasutusel Rootsis ja Soomes.
"Teeme praegu tugevat lobbitööd, et EL võtaks kasutusele 25,25 meetrise kombinatsiooni," märkis Volvo transpordianalüütik Ulf Ehrning.
Ettevõttes on viimastel aastatel olnud kasutusel projekt EMS (European Modular System), mis keskendub standardiseeritud poolhaagiste ja konteinerite laiendatud kasutamisele. Süsteem põhineb nn Rootsi stiilis 25,25 m veosekombinatsioonile. Kaks 25,25 m kombinatsiooni võib asendada ka kolme tavamärase 18,75 m sõidukiga.
Projekti raames on Volvo juba läbi viinud testid Hollandis ja Taanis, ees on uuringud Saksamaal. "Meie testid näitavad 20-protsendilist kütuse kokkuhoidu, kui minna üle praegustelt 16,5 ja 18,75 meetri pikkustelt platvormidelt 25,25 meetristele. Ja kui platvormide pikkus oleks 30 m, säästaks veel sama palju," rääkis Ehrning.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Volvo ideele on aga tugev vastuseis raudteefirmade poolt, kelle arvates sarnaste sõidukite kasutuselevõtt varastaks veomahud raudteelt.
Autor: Tea Taruste

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele