Autor: Jaana Pikalev • 19. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Annaks Savisaar 2 miljardit, sõidaks linnas moodsad ja keskkonda säästvad bussid

Selleks, et Tallinnas hakkaks ühiskondlikku transporti teenindama keskkonnasäästlikud ja ökonoomsed hübriidbussid, peaks linn investeerima ca 2 miljardit krooni kogu bussipargi väljavahetamiseks.

Möödunud nädalal käis Volvo Estonia pealinna Autobussikoondisele näitamas kõige uuemat ja modernsemat bussimudelit Volvo hübriid 7700, mille kütusekulu on tavapärasest bussist 30% väiksem ning heitgaaside emissioon kuni 50% väiksem.  Uurisime bussikoondise direktorilt, kas ühistranspordifirmal on tegelikult ka kavas mõni uudne buss soetada.

„Sellel nädalal saime hübriidbussiga ainult põgusalt tutvuda, esitluse käigus tutvustati meile tehnilist külge ja tehti väike proovisõit. Kuid enne kui otsustada, on meie sooviks ka katsetada, kuidas buss Tallinna oludes vastu peab,“ rääkis Autobussikoondise juhatuse esimees Hugo Linholm. Tema sõnul on neil juba Volvo esindajatega ka räägitud ning teada, et Leedus oli buss samuti testimisel. Siiski ei olnud praegune esitlus seotud planeeritavate investeeringutega, sõnas Linholm.

Selleks, et tegelikult linn saaks omale päris keskkonnasõbraliku bussipargitäie masinaid, tuleks aga Tallinna linnal, kes on Autobussikoondise omanik, teha megainvesteering. Arvutasime, et kui Autobussikoondises oli 2009. aastal busse sama palju kui aastas päevi, siis peaks masinate ümbervahetamiseks kuluma ligi 2 miljardit krooni. „Kui tavaline buss maksab ligi 3,2 miljonit krooni, siis hübriidbuss on praegu kolmandiku võrra kallim,“ rääkis Linholm.

Ta tunnistas, et keskkonnanõuded järjest karmistuvad ja sellise hübriidbussi puhul oleks kõik need nõuded ka täidetud. „See loomulikult maksab,“ sõnas ta. Teisest küljest tõi Linholm välja ka asjaolu, et  hübriidtehnoloogial töötav buss hoiab samal ajal oluliselt kokku diislikütust, nii et teisalt ta ka säästab. „Mõlemat aspekti arvestades peame niisiis kalkuleerima finantsvõimalusi,“ ütles Linholm.

 "Kuid see on aja küsimus, kui tavaliste, ainult diislikütuse jõul sõitvate autobusside kõrval leiavad ka Tallinnas rakendamist busside erinevad tehnoloogilised lahendused," rääkis ühistranspordifirma juht. Ta oli veendunud, et keskkonnasäästlikkus, ökonoomsus, diislikütuste kokkuhoid on Tallinna Autobussikoondise tulevik. „Me kõik peame selle peale mõtlema ja sellega kindlasti arvestama – seda oli ka esitletud bussi juures selgelt näha. Kuid selge on ka see, et hübriidbusside tehnoloogia areneb edasi ja kindlasti väheneb ka hinna suurusjärk,“ möönis ta.

Volvo 7700 Hybrid masstootmisega alustati 2010. aasta alguses. Bussil on 4,76 liitrine 4silindriline Euro 5 nõuetele vastav diisel- ning maksimaalselt 120 kW arendav elektrimootor. Elektrimootor töötab kuni kiiruseni 15–20 km/h iseseisvalt, alates 20 km/h lülitub diiselmootor automaatselt sisse. Selle tulemusel väheneb süsinikdioksiidi väljalase võrreldes diiselmootoriga 30%. Käigukastiks on 12+4 käiguline täisautomaatne I-Shift, mida kasutatakse peamiselt turistbussidel ning raskeveokitel.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077