Havi Logisticsi õppetund: kuidas kolida ladu?

Tänavu kevadel kolis Rimi logistikapartner oma lao ühest linna otsast teise. Ehkki kogu protsess oli detailideni läbi mõeldud, said nad siiski hea õppetunni, mida teinekord tuleks paremini teha.

Rimi otsus lõpetada eritemperatuuri kaupade logistika sisseostmine Nordnetist ja alustada tegevust oma Tänassilma logistikakeskuses.

Kui ajakirjanik ja fotograaf Havi Logisticsi uude jahelattu Laagrisse varastel hommikutundidel jõudsid, siis haigutas suuremal osal 7200 ruutmeetrist tühjus. Pilku püüdsid suurtes kogustes puuviljaalused värske kraamiga, ühe väljapääsu juures veel valmis komplekteeritud kaup ja tõstukitel vurasid mehed, kes juba aegsasti teisel pool kaupa maha laadisid.

Kella kümne ajal käis komplekteerimine vaid lao väiksemas osas, kus väikestes taarakastides olid vorsti- ja lihatooted. Kogu kaup lihtsalt oli öösel Rimi poodidesse juba laiali saadetud ja nüüd oodati värsket kraami peale, mida ootavad siis samad toimingud nagu igal ööpäeval selles laos viimase nelja kuu jooksul.

Miks aga oli vaja uut ladu üldse organiseerida? Havi Logisticsi jahelao juhataja Roger Allas selgitas, et peamine põhjus oli siiski ruumipuudus nende Lasnamäe servas Peterburi teel olnud eelmises asukohas. Seetõttu juba kaks aastat tagasi (sisuliselt enne rängemat masuaega) algasid tõsisemad ettevalmistustööd kolimise tarbeks. Tänassilma tehnoparki valmis väljavalitud laohoone 2008. aasta juulis. Ehkki algselt oli plaan kogu Rimi logistika 24 000 ruutmeetrile kolida, jäi siiski teine ladu Jürisse oma pinnale.

Projektirühm tegutses
Lao juhataja kinnitusel ei ole kaubandusketi mahud muutunud, pigem püsinud läbi kriisi ühel tasemel, asendunud on ainult kallimad kaubad odavamate vastu. Et lao kolimine läheks libedalt, moodustati aga aasta eest oktoobris projektirühm.

"Kolimisprojekti rühma suurus peaks olema 8-15 inimese ringis," rääkis Allas ja märkis, et nemad suutsid oma jõududega tegevusplaanid paika panna. Oktoobrist kevadeni toimetati kõiksugu ehitusalaste küsimustega - kuhu tuleb laos kontor ja mismoodi üldse laopind jagada, sisulised tegevused hakkasid isegi juba jaanuaris, kui alustati laoprogrammi juurutamisega. Märtsis informeeriti kogu personali kolimisküsimustes. Kuni siis ühel nädalavahetusel kogu oma projektimeeskonnaga ja HAVI veokitega sai kõik ringi kolitud uuele aadressile.

Detailid kurja juur
"Kurja juur on detailides, pisiasjades, millele varem ei mõelda," mainis Allas, milleks nad ennast ette valmistasid. Tema sõnul olid nad oma projektis lausa nii detailselt liigutused läbimõelnud, et iga meeskonna liige teadis täpselt, millal isegi pastapliiats tuleb ära pakkida ja uude lattu kolida. Allase sõnul jõudsid nad kõikide töödega kenasti õigeks ajaks valmis. Esimesed tööpäevad uues laos möödusid küll ka raskelt, aga hilinemisega nad oma klienti üllatama ei pidanud.

Õppetunni said nad mõni aeg hiljem, kui selgus, et lao uus asukoht teisel pool linna aga ei passi kõikidele endistele töötajatele. "Olime küll arvestanud sellega, et töötajaid võib lahkuda, ent et nad nii massilise kiirusega uue töökoha leidsid, me ette ei näinud," tunnistas Allas ja sõnas, et personali küsimus on A ja O, millega tuleb arvestada.

Praeguseks on kogu laopersonalist 75 inimesest välja vahetunud ehk 60 protsenti töötajaist, nentis Allas. Sellega kaasnes aga suvisel kõige nobedamal ajal uute inimeste otsimine, nende väljakoolitamine. Allase sõnul käis ta ka ise mõne korra laos tööd kaasa tegemas, et saada tunnetust võimalikest probleemidest uues laos. Sellest aga omamoodi koorus välja järgmine hea idee ning välja töötati uute inimeste sisseelamise programm. Nüüd töötab Havi Logisticsi jaheladu nagu õlitatult.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 0.9987358
Brasiilia reaal BRL 4,27 1.0556463
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102297
Filipiinide peeso PHP 59,19 0.558925
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0039396
Hongkongi dollar HKD 8,89 -0.046084
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0175368
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.3374908
India ruupia INR 80,63 0.1925968
Indoneesia ruupia IDR 15931,93 0.1462096
Islandi kroon ISK 135,47 0.0516987
Jaapani jeen JPY 125,44 -0.159185
Kanada dollar CAD 1,50 0.3415255
LAV rand ZAR 15,87 -0.042819
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,97 0.2303387
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.2778682
Mehhiko peeso MXN 21,85 0.3406936
Norra kroon NOK 9,77 0.3923502
Poola slott PLN 4,33 0.1085651
Rootsi kroon SEK 10,62 0.4978892
Rumeenia leu RON 4,76 0.1810869
Singapuri dollar SGD 1,53 0.1566682
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1036389
Šveitsi frank CHF 1,13 0.035264
Taani kroon DKK 7,46 -0.0040219
Tai baht THB 35,38 0.4325957
Tšehhi kroon CZK 25,62 -0.128665
Türgi liir TRY 6,03 -0.0049776
Ukraina grivna UAH 30,63 0.0026116
Ungari forint HUF 317,43 0.1514434
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.7140264
Valgevene rubla BYN 2,43 -0.070054
Vene rubla RUB 74,30 -0.1646027

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019