• 27.09.10, 17:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tööd on, tegijaid napib

Elavnev kaubavahetus tõi logistikasse tööd - vajatakse nii roolikeerajaid kui ka logistikajuhte. Tööpakkumistest vähem leidub häid käsi.
"Ei saa öelda, kas aeg on hea või halb. Spetsiifiliste oskuste ja kogemustega inimeste leidmine on alati keeruline," kommenteeris äsja Balti riikide logistikateenuste juhti otsima hakanud Eesti Posti logistikaüksuse juht Ansi Arumeel. "Juhtide ja tippspetsialistide värbamine ei ole majanduslanguse ajal lihtsamaks läinud."
Kasvavates maanteevedudes ei ole lihtsam ka veokijuhtidega, keda kohati firmad hulgi palkaks. Hakkajamad vedajad asuvad ise veokijuhte koolimata. Madalseisust hoolimata süveneb sügisel Ahtoli Transpordi juhi Enn Kivi sõnul juhtide puudus. Tema sõnul võiks juhte hulgi värvata, kuigi aastaid tööst eemal olnud juhte on keeruline taas tööle saada. "Vedajate pealt hoiti kokku ja nüüd on see käes," osutas Kivi majandussurutise ajal viljeletud kokkuhoiuvõtete tagajärgedele.
Eesti Post loodab vajaliku inimese leida Eestist, kuid see ei ole konkursi peamine kriteerium. Sobilik inimene võib olla ka mujalt. "Otsime inimest, kellel on olemas oskused ja kogemused logistikavaldkonnas ning tahe uusi väljakutseid vastu võtta," täpsustas Arumeel. Uus ametikoht ei tähenda kohta Eesti Posti juhatuses, kuid sellega kaasneb tütarettevõtete käivitamisel Lätis ja Leedus tõenäoliselt juhatuse liikme koht kohapealses ettevõttes. Otsitavale inimesele on väljakutse suur - Eesti Posti eesmärk on välisturul jõuda kahe suurema teenusepakkuja hulka paki- ja kullerteenuste alal. Esimesena hakatakse pakkuma siseriiklikke ning Balti riikide vahelisi paki- ja kullerteenuseid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Poolsada suuremat autoveofirmat eelmisel aastal tööjõudu ei vähendanud. Kokku andsid nad tööd 2185 inimesele, mida on kolme võrra enam kui aasta varem. Keskmist palka ületavat tasu maksis iga viies veofirma.
Palkadeks maksti mullu 263 miljonit krooni ehk 13 protsendi võrra vähem kui aasta varem. Veofirmade keskmine töötasu jäi riigi keskmisele palgale alla. Keskmine brutotöötasu oli firmadel 10 044 krooni kuus.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele