• 22.09.10, 18:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: Eesti transpordikoridorid peavad olema EL-i kavades

Tänasel Põhjamaade ja Balti riikide transpordiministrite ametlikul kohtumisel Leedus tegi majandus- ja kommunikatsiooniministerminister Juhan Parts ettepaneku, et Eesti suuremad transpordikoridorid tuleb lisada Euroopa Liidu prioriteetsesse transpordi põhivõrgustikku.
Partsi sõnul on olulised nii Tallinn-Narva-Peterburi kui Tallinn-Luhamaa/Koidula-Moskva suunad ning seda nii teede, raudtee ning nendega seotud sadamate ning lennujaamade osas. Tegemist on juba eksisteerivate transpordivõrgustikega ning Eesti eesmärk on olla nendega EL-i nö suurel kaardil. See loob paremad võimalused nii investeeringuteks võrgustikku ja läbi rahvusvahelise tuntuse ka kaubamahtude  ja reisiliikluse kasvatamiseks.
„Kui me eeldame, et EL-i prioriteet on lisaks EL-i siseste ühenduste arendamisele ka  ida ja lääne suunalise transpordi arendamine, on ühendused kolmandate riikidega Põhjala-Balti transpordialase koostöö üks põhiline osa“ rääkis Parts. „Eesti kaudu võib laiendada ühendusi Kesk-Aasia ja Hiina poole,“ lisas ta.
Lisaks põhivõrgustikule soovib Eesti lisada üldisesse EL-i transpordivõrgustikku Sillamäe sadama ja Rakvere-Paide-Pärnu teelõigu. Ühe võimalusena võiks arendada ka Riia-Valga-Koidula raudteeühendust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Põhjala ja Baltikumi ministrite (NB 8) seekordse ühiskohtumiste eesmärk on koostöös alustada oma regiooni TEN-T põhivõrgustiku (EL-i sisene maanteede, raudteede, siseveeteede, sadamate ja lennujaamade võrgustik) kujundamist. NB 8 esitab oma ettepanekud omakorda Euroopa Komisjonile.
Ministrid allkirjastavad õhtul ka Põhjamaade ja Balti riikide ühisseisukoha Euroopa Liidu transpordivõrgustiku arengu kohta.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele