Küsimustele vastab Volvo Estonia OÜ müügijuht Ilmar Kukk.
Volvo müüs kaheksa kuuga ligi veidi enam kui 42 veokit ehk kümmekond vähem kui mullu aastaga kokku. Mis sellise kasvu tõid?
Kogu turg on kasvanud, Volvo seal hulgas. Tugevamad tegijad on suutnud realiseerida oma klientide kasvavad nõudmised ja saavutanud tavapärasted positsioonid turul. Statistikast võib näha, et peamiselt on kasvu aluseks pikamaavedude veokite suurenenud müük ning Volvo, mille Volvo FH on antud segmendi üks tugevamaid tegijaid, on muutunud väga nõutavaks kaubaks.
Raskeveokite müük üldse kasvas tarbeautode müügist kõige enam, ligi poole võrra (111 pealt 169 peale). Mis on selle kasvu taga?
Eelmiste aastate vähesed investeeringud olid ajale vastavad – teadmata tulevikku ei ole mõtet suurelt investeerida. Tulemuseks veokipargi vananemine, mida nüüd aktiivsemalt uuendama on hakatud.
Kas võib väita, et põhi on raskeveokimüügis sellega läbi?
Usume, et põhi on läbitud ja järgneb vaikse kasvu periood.
Kas klientides on viimase paari aasta jooksul toimunud mingi muutus?
Peale kriisist tuleneva klientide vähenemise, ei ole me märgatavaid muudatusi kliendibaasis tuvastanud.
Millist trendi ennustate aasta lõpuks nii Volvo müügis kui tarbeautode turul üldse?
Turuülevaated näitavad majanduse stabiliseerumist ja majandusprognoosid ennustavad kasvu. Usume, et sama trend kajastub ka tarbesõidukite segmendis.
Busside müük astub mullusega sarnast sammu. Millega seda selgitada?
Kuna suurem osa uutest bussidest müüakse lokaalse- ja regionaalse transpordi tarbeks, mille tulubaas on kriisist tingituna endiselt madal, siis usume, et antud turusegment aktiviseerub majanduskasvu suurenedes.
Volvo teenis eelmisel aastal kahjumit. Millise tulemuse käibes-kasumis olete sel aastal eelarvesse planeerinud? Mida näitavad kaheksa kuud - eesmärk täitub?
Oleme seni saavutanud eelnevalt seatud prognoosid ja usume, et suudame jätkata seatud kursil.