Autor: Rivo Sarapik • 30. august 2010

Sügis ähvardab piirijärjekordi veelgi venitada

Septembri lõpp, oktoober, november on rahvusvahelisesmaanteetranspordis tippaeg, mis on seotudEuroopa tehaste tööga. Sügis võib piirijärjekordi veelgi kasvatada.

Aasta lõpus võib olukord Vene-Eesti ja Vene-Läti piiril muutuda keeruliseks, sest praegused ummikud annavad tunnistust sellest, et piiripunktide tehnoloogia kaasajastamine ei lähe sama kiiresti, kui majanduse taastumine, vahendab ERAA.

Venemaa rahvusvaheliste vedajate ühenduse ASMAP Loode piirkonna juhataja Konstantin Šaršakovi sõnul on Baltikumi suund praegusel ajal kõige probleemsem. Läti piiril peavad autojuhid ootama 3-4 ööpäeva ja järjekord lookleb sisemaa suunas mitmete kilomeetrite ulatuses.

Eesti Maksu- ja tolliameti andmetel ulatusid Narva– Ivangorodi piiripunktis eeldatava piiriületuse ajad augustis pikemate järjekordadega päevadel üle 80 tunni, kuu keskmine ootaeg ulatus tänase seisuga 60 tunnini. Eelmise aasta augustis kogunes 31 päeva keskmiseks ooteajaks 58 tundi.

Järjekorrad on ka Luhamaa–Šumilkino ja Koidula–Kunitšina Gora piiripunktides. Nii kui majanduslik olukord läheb paremaks, tekib kohe probleeme Lätiga, järjekorrad kasvavad kuni 15–20 km pikkusteks, ütleb Šaršakov.

Samas on olukord Soome–Vene piiril paranenud – alates juulist töötab piiriületus normaalselt ja Torfjanovkas ja Brusnitšnojes pole järjekordi olnud.

Šaršakovi sõnul on kõige pingelisemad päevad Soome-Vene piiril nädalavahetustel. Alates reedest tahavad Soome sisse sõita need veokid, mis hakkavad nädalavahetusel Soome sadamatesse jõudnud koormaid välja vedama. Pühapäeva õhtuks tavaliselt ummikud hajuvad. Täiendav faktor nädalavahetustel ja riigipühadel on vene turistid, kes sõidavad Soome.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077