• 01.07.10, 17:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automüük USAs jätkuvalt nõrk

Automüük USAs on parem kui eelmisel aastal, kuid kui eelmist aastat mitte arvestada, on müük ikkagi väga nõrk.
On jäänud mulje, et autoärid hakkavad järjele jõudma ja töötavad oodatust paremini, kirjutab Jerry Flint kommenaaris ajakirjas Forbes. Toyota otsus lõpetada pikalt hilinenud tehas Mississippis ja General Motorsi otsus tühistada suvepuhkused oma tehastes on head tõendid sellest, et paremad ajad peaksid tagasi tulema.
Paraku ei ole see ilmtingimata tõsi. Müügi väljavaade sel aastal on täpselt seal maal nagu aasta alguses ennustati. Hea õnne korral ulatuvad müüginumbrid tänavu 11,5 miljoni sõidukini. See on küll parem kui möödunud aastal müüdud 10,4 masinat, aga  ikkagi nõrk tulemus võrreldes 16,5 miljoniga, mis müüdi pea igal aastal viimase kümnendi jooksul.
Aga illusioonist pole palju kasu. Selle poolaasta automüügitulemus ulatub ilmselt 5,7 miljonini, mis on ca 900 000 sõidukit rohkem kui eelmisel aastal samal perioodil. Võib ju arvata, kui poole aasta jooksul on selline hulk läbimüüki rohkem, võib see aasta lõpus olla sama hea.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kahekohaline kasum aga surub illusiooni veel tugevamaks. Mai müügitulemus oli 19% parem kui möödunud aastal, aprill 20% ja märts lausa 24%. Samas oli eelmise aasta alguse müük ikkagi katastroofiline. Toona müüdi ainult 10.4 miljonit masinat Cash for Clunker tehingute arvelt, mis kergitas müüki sadade tuhandete võrra suvel. Seda aga ei juhtu tänavu kindlasti mitte.
Siiski tundub kuue kuu tulemust arvestades 11,5 miljoni sõiduki prognoos käegakatsutav.
Asja helgem külg on see, et isegi kehvade tulemuste juures, autotootjad teenivad kasumeid. General Motors, Ford, Chrysler ja suurosa välismaiseid tootjaid on kasumlikud Ühendriikides. Seda aga seetõttu, et nad kõik on oma kulusid oluliselt kärpinud, näiteks Detroiti ettevõtted rohkem kui teised, sulgedes tehaseid, asendades vanemaid ja kõrgepalgalisemaid töötajaid uue ja odavama tööjõuga.
Lisaks on Saksama tootjad võitnud julgelt euro nõrgenemisest dollari suhtes, mis tähendab väiksemaid impordikulusid autodele ning nende tehastele USAs.
Kas võib olla, et teine poolaasta on autoturul tugevam? Selleks on muidugi alati võimalus. Uued mudelid tulevad Detroitist tuleval kuul. Siiski majanduslikud ja poliitilised märgid paranemist ei näita. Ka aktsiaturg kõigub ühel päeval üles ja teisel alla. Sama seis on toornafta hinnaga.
Ei ole lõppu ka teiste muredega: naftareostus, sõda Afganistanis ning mured teiste riikide majandusega. On raske mõista, miks ka automüügid peaksid selle ebakindluse valguses ootuspärasest paremaid tulemusi näitama.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele