Võrreldes senise korraga, muutus uue liiklusseaduse järgi öösel töötava autojuhi tööaeg lühemaks, kuid samas rangemaks, teatab Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA).
Selle aasta jaanuarist jõustunud liiklusseaduse uues redaktsioonis on muudetud ka autojuhi öisel ajal töötamise korda.
Uue redaktsiooni sõnastus on järgmine:
"kui juht töötab kella 00.00 ja 06.00 vahelisel ajal, ei tohi igapäevane tööaeg ületada kümmet tundi iga 24-tunnise ajavahemiku kohta."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eelmise redaktsiooni sõnastuse järgi ei tohtinud igapäevane tööaeg ületada ületada 10 tundi iga 24-tunnise ajavahemiku kohta, kui juht töötas kella 00.00 ja 07.00 vahelisel ajal üle nelja tunni.
Veel on lisatud seadusesse järgmine punkt:
"Kui reisi jooksul muutub igapäevase tööaja nõude järgimine võimatuks põhjustel, mis ei allu juhi tahtele ega olnud teada enne reisi algust, siis sobiva peatuskoha leidmise eesmärgil või muu tööprotsessi lõpetamise vältimatul vajadusel võib juht tööaja piirangust kõrvale kalduda, tagades liiklus- ja tööohutusnõuete täitmise."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.