Taanlaste laevandus- ja kointeinerveo firma AP Moeller-Maersk sai esimese II maailmasõja järgse kahjumi, teatab Transport Weekly.
Kahjumi tõi eelmisel aastal 28%-line kaubamahtude langus. 2009. aastal kahjumiks 14,76 miljardit krooni. Samas 2008. aastal oldi aga kasumis 35,70 miljardi krooniga.
Konteineriäri kaotas eelmisel 24,24 miljrdit krooni, ehkki firma kontrollib maailma konteineriveost 15%.
Alanud aastaks ootab Maersk kaubamahtude kasvu 3-5%, võrreldes 2009. aastaga. Nii peaks firma näitajad hakkama sel aastal paranema tingimusel, et käigust väljajäänud aluste arv jääb samaks. Siiski ei oota firma sellelt aastalt rahuldavat mahutde taastumist. 2010. aasta algus on olnud veomahtude stabiliseerumise aeg, edasi oodatakse mõõdukat kosumist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samas on Maersk saanud külmast talvest ja taanduvast nafta kauplemisest tankerite poole pealt kasu, tõdes firma. Siiski ei saa tulemustega veel rauhul olla: seni on toornafta ja naftatoodete nõudlus nõrk.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.