Eesti Vedurimeeste Kutseliidu juhatuse esimees Tõnu Väät ei näe Eesti raudteelastel streikimiseks mingit põhjust.
Ajal, mil Soomes üks streik järgneb teisele - alles ju lõpetasid bussijuhid, nüüd siis kord sadamatööliste käes - pole Eestis veondusevallas kosta ühtki streigipiuksu. Samas aga pole olukord veonduses tervikuna kiita. Vast on Eesti vedajad arusaajamad, tublimad ja lihtsalt kangemast puust - pealegi ju ränk punaveneaeg seljataga.
Tänane Äripäeva päevaküsimus kõlab: Miks teie ei streigi?
"Väga hea küsimus... Praegu pole raudteelastel Eestis põhjust streikida. Tööd on tulnud juurde, peale eelmisel aastal koondmisi oleme töötajaid hoopis juurde võtnud, kaupa jätkub, palku pole langetatud, kollektiivlepingud on osaliselt sõlmitud, soodustused 2010. aastaks on paigas," loetles Väät raudteel valitseva olukorra positiivseid külgi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Streigiks pole põhjust. Pigem on põhjust rahul olla. Võrreldes teiste ettevõtetega, kus on must pilt, Eesti raudteel küll öelda ei saa, et midagi halvasti oleks," nentis ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.