• 04.03.10, 15:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Peatselt lennukaubavedu hõlpsam

Ehkki erilisi lennukaubaveo tariifide muutusi toimumas pole, loodab ACE Logistics Group ASi tegevjuht Andres Matkur, et alates aprilli lõpust muutub lennukaubavedu kõigile lihtamaks.
"Suhteliselt suur muutus on tulemas 29. aprillil, kui teatud saatjad saavad taotleda endale lennuametilt tuntud saatja staatust," osutas Matkur selle aasta põhilisele lennukaubaveo alaselel uuendusele.
Muutuse idee on see, et tuntud saatja staatuse omandanud saatja saadetisi ei valgustata 100% läbi - nii hoitakse kokku aega ja raha. Sest ka läbivalgustuse teenuse eest tuleb tasuda. Uuenduse näol on tegemist euroliidust lähtuva sammuga.
Matkuri seletusel on selline uuendus kasulik nii kaubaomanikule kui saatjale. Teisalt see nähtus väga uus polegi, kuid alates aprilli lõpust on sellise staatuse taotlemine võimalik igal saatjal. Seni on see Eestis olemas kahel kaubakäitlejal (Cargo Handling ja Ospentos International) ning ühel ekspedeerijal (Schenker).
Uuenduse jõustumise järel on Matkuri veendumusel esimesed staatuse taotlejad suuremad eksportöörid.
Eriti lihtne oleks kaupa saata piki otseühendust. Teisalt ega neid Matkuri seletusel eriti olegi. Ikka veetakse kaup näiteks Frankfurti või Helsingisse autodega ette ja alles seal pannakse see transpordilennukitesse.
Kuid Tallinna Lennujaama transiitlaod ja seal käivad kaubalennukid - kas neist pole abi?
"Tallinna Lennujaam saab nendest ladudest, kaubalennukite maandumistasudest kasu. Ma ei oska seda nagu hinnata... Kasu tuleb neile selle eest kindlasti," kostis Matkur diplomaatiliselt. Samas, tõdes ta, oleks lennujaamnas kaubalennukite täitmine mõttekas alles siis kui saaks ületatud kauba kriitiline kogus, kuid seni seda ei ole. Seega tuleb autodega ettevedu jätkata.
Kas uute lennuliinide avamine viimasel ajal mõjutab lennukaubavedu?
LOTi tulek mõjutab vähe, Lufthansa Müncheni lennud mõjutavad mõnevõrra. Reisilennukid mahutavad ju kaupa vähe," osutas ta lennukaubaveo endisel kujul säilimisele.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele