• 05.02.10, 13:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Finnairil 2009 kahjum 2,8 mld krooni

Eelmisel aastal teenis Finnair ennustatud kahjumi, käive kahanes pea viiendiku, teatab lennufirma.
Võrreldes 2008. aastaga kahanes firma käive aastaks 2009 18,5% ehk tasemelt 35,18 miljardit krooni tasemele 28,67 miljardit krooni. Kahjum oli 2,81 miljardit krooni, kahjum enne makse oli 2,09 miljardit krooni.
Lõppenud aastat hindab lennufirma ajalooliselt raskeks. Finnairile muutis olukorra veelgi raskemaks järsk nõudluse kukkumine Soomes ja hindu maha suruv hinnaralli, tõdes Finnairi president ja tegevjuht Mika
Vehviläinen.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kiire reisijate nõudluse ja kaubavoogude kahanemine kajastub ka firma käibes. Lisaks langesid eelmisel aastal piletihinnad keskmiselt 12% ja kaubaveotariifid koguni 30%. Ühikuhinnad kukkusid eelmise aasta lõpul 7%.
Selle tõi kaasa äriklassis reisimise kahanemine ja nihe odavamate hinnklasside poole.
Regulaarlendude ja puhkusereiside põhjal kujunes reisijate arvuks kokku 7,5 miljonit. Seda on siiski 10% vähem kui 2008. aastal, siis oli reisijaid kokku 8,3 miljonit. Ühtlasi saadi võimsuste kärbete teel lendude täituvus pidama tasemel 76%.
Samas kasvas lennufirma täpsus eelmise aasta jooksul 81%-lt 87%-le. Jaanuariküsitluse põhjal kasvas ka reisijate rahulolu.
Sellegipoolest on lennufirma tõdemusel väljaspool Soomet tunda nõudluse kasvu ärireiside ja kaubaveo alal. Vehviläise sõnul on endiselt päevakorras Euroopa-Aasia strateegia edendamine.
Hetkel on Finnairil käigus 3,12 miljardi kroonine kokkuhoiuprogramm, mille raames on personalikärpeid 1,87 miljardi krooni ulatuses. Eelmisel aastal hoiti kokku juba 1,56 miljardit krooni.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele