Autor: Siim Sultson • 4. veebruar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Renault-Nissan pani tuuri üle 6 mln sõiduki

Renault’-Nissani liit haaras 2009. aastal 4,5% võrra kahanenud maailma autoturust endale 9,8%-lise osaluse, teatab firma.

Esmakordselt oli tulemuste hulka arvatud ka AvtoVaz Lada mudelite müük. Ilma Ladata oli 2008. aastal liidu turuosa 9,4%.

Renault ja Nissan müüsid vastavalt 2 309 188 ja 3 358 413 ja Lada 417 457 uut sõidukit. Renault’ ülemaailmne müük vähenes 3,1% ja Nissani müük 9,4% võrra.

Renault’ grupi turuosa suurenes 3,7%-ni, vaatamata müügi vähenemisele 3,1% võrra. Grupi 15 suuremast müügiturust 11 teatasid turuosa suurenemisest.

Lääne-Euroopas kolmanda tulemuse saavutanud Renault võlgneb oma edu põhiliselt Megane’i perekonnale ja Twingole. Kergete tarbesõidukite turul kasvas grupi turuosa 1,2 protsendipunkti võrra 15,6%-ni. Kergete tarbesõidukite turul säilitas Renault esikoha. Dacia läbimüük kasvas 91% võrra ja jõudis 1,3%-ni Euroopa turust.

Prantsusmaal suurenes Renault’ grupi läbimüük 7,3% võrra 701 998 sõidukini. Renault on Prantsusmaal oma 23,5%-lise turuosaga (sõiduautod ja kerged tarbesõidukid) 2009. aastal jätkuvalt enim müüdud kaubamärk. Dacia tõusis oma 2,5%-lise turuosaga (sõiduautod ja kerged tarbesõidukid) esikümnesse.

Renault Samsung Motors suurendas oma turuosa 0,8 protsendipunkti võrra 9,3%-ni ehk mahuliselt 31% võrra ja tõstis Lõuna-Korea 133 630 müüdud sõidukiga grupi kolmanda suurusega turuks.

Renault’ grupi müügimaht väljaspool Euroopat moodustas kogu läbimüügist 34%.

Nissani tulemused

Nissan müüs aasta lõpuks kokku 3 358 413 sõidukit ehk 9,4% võrra vähem kui eelmisel aastal. Nissani 2009. aasta ülemaailmne turuosa oli 5,4%.

Ameerika Ühendriikides müüdi kokku 770 103 Nissani ja Infiniti sõidukit ning saavutati 7,4%-line turuosa. 2009. aastal müüdi mudelit Rogue rekordilised 77 222 ühikut ehk 5,7% võrra rohkem kui eelmisel aastal. Maxima ja sportmudeli 370Z läbimüügi kasv oli 2008. aastaga võrreldes vastavalt 13,3% ja 26,9%.

Hiinas, mis on nüüd Nissani jaoks suuruselt teine välisturg, suurenes ettevõtte sõiduautode müük 38,7% võrra 755 518 sõidukini. Läbimüüki juhtis esimudel Teana, mille nõudlus kasvas oluliselt 149,2% võrra kuni 108 504 ühikuni. Mudeli Sylphy läbimüük kasvas ka väga palju (81,4%) kuni 96 174 ühikuni.

Nissan müüs Jaapanis 599 396 sõidukit ehk 11,6% vähem, kui 2008. aastal. Mahtuniversaal Serena säilitas 78 836 müüdud sõidukiga kolmandat aastat järjest oma sektoris esikoha.

Nissan müüs Euroopas 498 027 sõidukit ehk 17,2% võrra rohkem kui 2008. aastal. Kompaktne crossover Qashqai jäi oma 202 823 müüdud ühikuga Euroopas kõige populaarsemaks Nissani mudeliks. Suurbritannia oli 84 441 müüdud sõidukiga Nissani kõige suurem turg. Saksamaa juurdekasv oli 64 092 sõidukiga 32%.

Teistel turgudel vähenes läbimüük 21,5% võrra 498 863 sõidukini.

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077