Jäämurdmine rahanäljas

Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon ootab riigivalitsuselt ruttu raha jää murdmiseks, teatab assotsiatsioon.

Käesolev külm talv nõuab kiiret ja operatiivset riikliku tegutsemist, et tagada vaba juurdepääs Eesti sadamatele eesootavas tõsises jääolukorras. Tarvilik on kiire rahaliste vahendite eraldamine jäämurdetööde tarbeks Vabariigi Valitsuse poolt.

Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon avaldab lootust, et Vabariigi Valitsus leiab homsel  istungil  vajalikud rahalised vahendid, et tagada koheselt jäämurdetööde täielik rahastamine ning sellega vaba meretee Eesti sadamatesse.

„2003. aasta karm talv, kui kogu Soome laht oli kaetud paksu jääga, oli Eestile heaks õppetunniks. Pärast seda on alustatud uue jäämurdja tellimise protsessiga, sõlmitud pideva valmisoleku lepingud jäämurdjate omanikega Rootsist, kogutud tarvilik finantsvaru jäämurdeteenuse osutamiseks. Nüüd jääb üle vaid loota, et vajalikud kiired meetmed ei  rakendata alles siis kui jää on kohal. Ettevalmistused, kaasa arvatud lisa jäämurdja tellimine, tuleb teostada enne olukorra tõsiseks muutumist,” ütles LTA tegevdirektor Ago Tiiman.

Vajadus tagada jätkuv rahvusvaheline usaldus Eesti transpordisektori vastu nõuab täna kiiret ja operatiivset tegutsemist. Kindlasti ei tohi lubada isegi seda, et tekkiks kahtlus, et  suuremate Eesti sadamate laevatamine jää (rahast tuleneva jäämurdja puudusel) tõttu võib olla takistatud, lisas Tiiman.

Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon avaldab kindlat lootust, et Vabariigi Valitsus võtab õigeaegselt vastu otsuse jäämurdetööde finantseerimiseks vajalikul tasemel ning Veeteede Amet tagab laevade sissesõidu sadamatesse kuni tellitava jäämurdja saabumiseni. Pidades samas jääolukorra väljakuulutamisel ja sellest tulenevate nõuete rakendamisel kinni seaduses ettenähtud nõuetest.

Meresõiduohutuse seadus ning sellest tulenev Jäämurdetööde kord sätestavad üheselt, et vastutus jäämurdetööde õigeaegse ja korrektse korraldamise ning finantseerimise eest lasub riigil. Vajalikud rahalised vahendid tagavad riigile laevaoperaatorid, kes tasuvad navigatsioonitasude ühe osana ka jäämurdetasu, mida saab kasutada aastatel, kui klimaatiline olukord seda nõuab. Viimane tõsisem jää-aasta oli Eestis 2003. aastal.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 0.8596713
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.0165684
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153445
Filipiinide peeso PHP 59,09 0.389039
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0577815
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.053952
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0094429
Iisraeli seekel ILS 4,11 0.4181952
India ruupia INR 80,73 0.3069124
Indoneesia ruupia IDR 15945,99 0.2345891
Islandi kroon ISK 135,53 0.0960118
Jaapani jeen JPY 125,59 -0.0397962
Kanada dollar CAD 1,50 0.1875042
LAV rand ZAR 15,77 -0.6920306
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,90 0.2248357
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.3668729
Mehhiko peeso MXN 21,79 0.0569353
Norra kroon NOK 9,78 0.4272714
Poola slott PLN 4,33 0.0323385
Rootsi kroon SEK 10,60 0.3407607
Rumeenia leu RON 4,75 0.0589585
Singapuri dollar SGD 1,53 0.1370847
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0575772
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1410562
Taani kroon DKK 7,46 0.0174284
Tai baht THB 35,34 0.3281369
Tšehhi kroon CZK 25,66 0.0311915
Türgi liir TRY 6,03 0.0481168
Ukraina grivna UAH 30,64 0.0150168
Ungari forint HUF 317,14 0.0599464
USA dollar USD 1,13 0.0705779
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.7019242
Valgevene rubla BYN 2,42 -0.0988997
Vene rubla RUB 74,30 -0.1572124

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019