Maanteekaubaveotariifid Euroopa teedel jõudsid tänavu kolmandas kvartalis kriisieelsele tasemele, moodustades 97% 2008. aasta oktoobri tasemest.
Seda näitab Saksamaal analüüsifirma Trasnpoeron ja Capgemini koostatav kvartaalne indeks Transport Market Monitor.
Hinnad ei taastu samas ühtlaselt. Näiteks ehitusmaterjalide veol kõikusid need enam kui puidu ja paberi, trükiste ning toiduainete veol.
Hinnaindeksiga peegelpildis liigub aga võimsuste indeks, mis jõudis tänavu veebruariks 200 punkti juurde ehk meeletu ülepakkumiseni. Mahuvähendamine kahandas seda aprillist augustini poole võrra.
Indeksist selgusid ka hinnakäärid - soodsaima ja kallima teenuse hinna vahe ulatus sõltuvalt distantsist 25-40 protsendini. Näiteks 101-250 km pikkusel veol oli hinnaerinevus 15%, enam kui 1000 kilomeetristel vedudel 33,5%. Indeksi koostajate arvates näitab see optimeerivõimalusi.
Mõned olulisemad märksõnad indeksist:
- veohinnad kukkusid kriisis ja möödunud sügisest dramaatiliselt
- 2009. aasta veebruar oli transporditurul põhi, hinnaindeks kahanes selleks ajaks 2008. aasta oktoobriga võrreldes 23% võrra
- 2009. aasta II kvartalis hinnad kerkisid ja stabiliseerusid umbes 90% tasemel 2008. aasta oktoobri tasemest. Hinnad kosusid ka III kvartalis, jõudes 97%ni 2998. aasta oktoobri tasemest.
- hinnaerinevused samal teenusel ulatusid keskmiselt 25%, kasvades pikematel distantsidel ja ülepakkumisega suundadel.
Indeks koostatakse logistikatarkvara Transporeon toel, mis on ühendus kaubasaatjate ja vedajate vahel. Kogutud andmeid analüüsib konsultatsioonifirma Capgemini Consulting.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuidas tuvastada ärijuhid, kes kasutavad firmamatjaid?
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.