• 24.12.09, 11:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veohinnad Euroopas jõudsid kriisieelsele tasemele

Maanteekaubaveotariifid Euroopa teedel jõudsid tänavu kolmandas kvartalis kriisieelsele tasemele, moodustades 97% 2008. aasta oktoobri tasemest.
Seda näitab Saksamaal analüüsifirma Trasnpoeron ja Capgemini koostatav kvartaalne indeks Transport Market Monitor.
Hinnad ei taastu samas ühtlaselt. Näiteks ehitusmaterjalide veol kõikusid need enam kui puidu ja paberi, trükiste ning toiduainete veol.
Hinnaindeksiga peegelpildis liigub aga võimsuste indeks, mis jõudis tänavu veebruariks 200 punkti juurde ehk meeletu ülepakkumiseni. Mahuvähendamine kahandas seda aprillist augustini poole võrra.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Indeksist selgusid ka hinnakäärid - soodsaima ja kallima teenuse hinna vahe ulatus sõltuvalt distantsist 25-40 protsendini. Näiteks 101-250 km pikkusel veol oli hinnaerinevus 15%, enam kui 1000 kilomeetristel vedudel 33,5%. Indeksi koostajate arvates näitab see optimeerivõimalusi.
Mõned olulisemad märksõnad indeksist:
- veohinnad kukkusid kriisis ja möödunud sügisest dramaatiliselt
- 2009. aasta veebruar oli transporditurul põhi, hinnaindeks kahanes selleks ajaks 2008. aasta oktoobriga võrreldes 23% võrra
- 2009. aasta II kvartalis hinnad kerkisid ja stabiliseerusid umbes 90% tasemel 2008. aasta oktoobri tasemest. Hinnad kosusid ka III kvartalis, jõudes 97%ni 2998. aasta oktoobri tasemest.
- hinnaerinevused samal teenusel ulatusid keskmiselt 25%, kasvades pikematel distantsidel ja ülepakkumisega suundadel.
Indeks koostatakse logistikatarkvara Transporeon toel, mis on ühendus kaubasaatjate ja vedajate vahel. Kogutud andmeid analüüsib konsultatsioonifirma Capgemini Consulting.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele