Rohuküla - Heltermaa liini graafikujärgset laevaliiklust segavad jäämassid, mis on hakanud öösel muutunud ilmastikuolude tõttu liikuma.
Täna öösel muutunud ilmaolud tõid kaasa veetaseme järsu tõusu üle 20 cm. Lõunakaartest kuni 17m/s puhuv tugev tuul ja veetaseme tõus lükkasid liikvele jää, mis on kasvanud juba kohati kuni 20 cm paksuseks.
Niivõrd keerulistes oludes vajab väiksema jõudlusega parvlaev Scania tuge suurema jõudlusega parvlaevalt St Ola. Seetõttu hakkavad laevad alates kell 12:30 väljumisest Heltermaalt sõitma koos – St Ola sõidab ees ja Scania kohe tema järel.
Scania ei saanud seni väljuda Heltermaalt kell 10:30 ning Rohukülast lükkub kell 12:30 väljumine edasi kella 14:30-ks, mil on toeks ka St Ola.
Artikkel jätkub pärast reklaami
St Ola ja Scania väljuvad täna üheaegselt Heltermaalt kell 12:30, 16:30 ja 20:30 ning Rohukülast kell 14:30 ja 18:30.
Seotud lood
Rahandusministri ettepanekul otsustas valitsus täna eraldada reservist veeteede ametile jäämurdemahtude suurendamiseks veel 1,3 miljonit eurot.
Jõulupühade eel on Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa liinilaevade broneeringud enamuses kõik välja müüdud.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.