Aasta taguse detsembriga võrreldes on Eesti kergitanud bensiinihinda Baltikumis kõige vähem, euroliidus kuulume esikümnesse, ilmneb Euroopa Komisjoni aruandest Baltic Coursi vahendusel.
Aluseks on võetud bensiin oktaanarvuga 95, mis euroliidu piires kerkis aasta jooksul keskmiselt 17,9%. Kui eelmise aasta detsembris oli selle kütuse liitri hind euroliidus keskmiselt 15,93 krooni, siis selle aasta detsembris on see 18,78 krooni.
Baltikumis kerkis bensiini hind keskmiselt 29,5%. Suurim kerkimine vaadeldaval perioodil 95-oktaanarvuga bensiiniliitri hinna osas toimus Leedus (41,1% ehk 11,61 kroonilt 16,38 kroonile). Järgneb Läti (24,1% ehk 12,54 kroonilt 15,56 kroonile. Eestis kerkis hind 23,3% ehk 12,90 kroonilt 15,90 kroonile.
Ühtlasi on Leedu kütuse hinnatõus euroliidu suurim. Järgnevad Sloveenia (+36%), Kreeka (+28%), Ungari (+25%), Rootsi (+24,3%).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kõige vähem kerkis hind Iirimaal (+2,2%) ´ja Belgias (+10,3%).
Kuid Maltal kütuseliiter hoopis odavnes (-3,9%).
Nüüd on kõrgeim 95-oktaanarvuga bensiiniliitrihind Hollandis (21,56 kr), edasi tulevad Soome (20,56 kr), Taani (20,50 kr). Odavaim on liitrihind Rumeenias (14,21kr), järgnevad Bulgaaria (14,38kr), Küpros (14,68 kr).
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.