Aasta taguse detsembriga võrreldes on Eesti kergitanud bensiinihinda Baltikumis kõige vähem, euroliidus kuulume esikümnesse, ilmneb Euroopa Komisjoni aruandest Baltic Coursi vahendusel.
Aluseks on võetud bensiin oktaanarvuga 95, mis euroliidu piires kerkis aasta jooksul keskmiselt 17,9%. Kui eelmise aasta detsembris oli selle kütuse liitri hind euroliidus keskmiselt 15,93 krooni, siis selle aasta detsembris on see 18,78 krooni.
Baltikumis kerkis bensiini hind keskmiselt 29,5%. Suurim kerkimine vaadeldaval perioodil 95-oktaanarvuga bensiiniliitri hinna osas toimus Leedus (41,1% ehk 11,61 kroonilt 16,38 kroonile). Järgneb Läti (24,1% ehk 12,54 kroonilt 15,56 kroonile. Eestis kerkis hind 23,3% ehk 12,90 kroonilt 15,90 kroonile.
Ühtlasi on Leedu kütuse hinnatõus euroliidu suurim. Järgnevad Sloveenia (+36%), Kreeka (+28%), Ungari (+25%), Rootsi (+24,3%).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kõige vähem kerkis hind Iirimaal (+2,2%) ´ja Belgias (+10,3%).
Kuid Maltal kütuseliiter hoopis odavnes (-3,9%).
Nüüd on kõrgeim 95-oktaanarvuga bensiiniliitrihind Hollandis (21,56 kr), edasi tulevad Soome (20,56 kr), Taani (20,50 kr). Odavaim on liitrihind Rumeenias (14,21kr), järgnevad Bulgaaria (14,38kr), Küpros (14,68 kr).
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.