"Ei - tulevad ikka mitu angaari ja terminal koos kõigi funktsioonidega," eitas ASi Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik vaid ühe hooldusangaariga piirdumist nn lisalennujaama alal.
"See on küll miniatuurne, kuid siin on väikelennukite hooldus, seisuplatsid ja angaarid ja muu," kirjeldas ta tulevast väikelennukitele mõeldud kompleksi. Tema seletusel saab siis tegemist olema täisväärtusliku terminaliga, kuid erinevalt suurest on selle julgestusmeetmed leebemad. Vaid õhku tõusmine ja maandumine käib üldisel lennurajal.
Väikelennukite kompleks on mõeldud nii sise- kui välislendude tarvis. "Kuid mitte liinilendudele, vaid üldlendudele," täpsustas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seni on asi detailplaani staadiumis. "Liidame mitu krunti kokku ja ehitama hakkame vast 2011. aastal, mitte enne. Kuid enne tuleb hakata priojekteerima," sõnas Loik.
Kui palju angaare tuleb?
"Raske öelda. Eestis on praegu paarkümmend väikelennukit, lähitulevikus nende arv kindlasti muutub. Eks järgmise aasta lõpus paistab - siis kui juba projekteerime," lubas ta.
Seotud lood
"See asi on teinud meile palju nalja! Siia tuleb üks angaar ja kogu lugu. Mingit lisalennujaama ei tule, " naeris ASi Tallinna Lennujaam juhatuse liige Erik Sakkov.
"See on väga tervitatav, kui saadakse liinilennukid ja üldlennukid teineteisest lahku!" pakatas rõõmust lennudusärimees ja väikelennuki omanik Tõnis Lepp Tallinna Lennujaama nn lisalennujaama teemal.
AS Tallinna Lennujaam soovib enda naabrusse rajada era- ja väikelennukite lennujaama koos terminali ja angaaridega, teatab linnavalitsus.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.