• 05.11.09, 13:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus teemärgistus vähendas väikseid pikivahesid kuni 40%

Sellel suvel Tallinn-Keila-Paldiski maanteele uue teekattemärgistuse paigaldamise järel tehtud 1500-tunniste mõõtmiste järel ilmnes, et ohtlikult lühikeste ehk 0,5-1,5-sekundiste pikivahede osa kahanes olenevalt mõõtmispunktist 7,3%-40,1%, teatab Maanteeamet.
Politseiameti, Maanteeameti ja Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) eestvedamisel kanti selle aasta kevadel Tallinn-Keila-Paldiski maanteele ohutu pikivahe hoidmist hõlbustav teekattemärgistus, et hinnata selle mõju liiklusohutusele. Sõidukijuhtide käitumise uurimiseks tehti enne ja pärast teekatte märgistamist rohkem kui 1500 tundi mõõtmisi, mille käigus mõõdeti pikivahesid ligi kolmesajal tuhandel korral. Pilootprojekti tulemusel vähenes märgistuse piirkonnas ohtlikult lühikeste, 0,5-1,5-sekundiste pikivahede osakaal olenevalt mõõtmispunktist 7,3%-40,1%.
 LKFi kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa sõnul näitasid varasemad uuringud, et Eestis hoiab ebapiisavat, alla 2-sekundist pikivahet tervelt 34% sõidukijuhtidest. „See on ka põhjus, miks tagant otsasõidud on kõige sagedasem liiklusõnnetuse liik Eestis,“ selgitas Ernits. „Aastatel 2003-2008 oli liikluskindlustuse andmebaasi andmetel tagant otsasõite 24-28% kõigist liiklusõnnetustest. Eelmisel aastal sõideti Eestis tagant otsa ühekokku umbes 8000 korral, mille tulemusel tekkinud kogukahju küündis 200 miljoni kroonini.“  
 Maanteeameti peadirektori asetäitja Villu Vane kinnitusel näitavad pilootprojekti tulemused, et liiga lühikese pikivahe põhjuseks on sageli sõidukijuhi oskamatus eesoleva sõiduki kaugust õigesti hinnata. „Seetõttu tuleks propageerida pikivahe hindamist selle läbimiseks kulunud aja põhjal ning viia pikivahe läbimise aja määratlus sisse ka liiklusseadusesse,“ ütles Vane. „Samuti on spetsiaalset pikivahe hoidmise teekattemärgistust vaja laiendada ka teistele tiheda liiklusega maanteedele.“
Politseiameti liiklusjärelevalve ja korrakaitse osakonna politseidirektori Tarmo Miilitsa hinnangul võiks teedemärgistus edaspidi arvestada pikivahe ohutu läbimise ajaks 3 sekundit. „Pilootprojekti raames katsetatud 2 sekundit on küll minimaalne pikivahe kokkupõrke vältimiseks, kuid Eesti heitlikke ilmaolusid arvestades on optimaalseks pikivaheks  3 sekundit,“ lausus Miilits. „Eesti maanteedel tavapärase piirkiiruse 90 km/h korral peaks siis eelneva sõidukiga hoidma vahemaad 75 meetrit, suvise suurima lubatud sõidukiiruse 110 km/h korral aga vähemalt 92 meetrit.“
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Skinest Grupi juht Oleg Ossinovski.
TOP
  • 29.11.24, 13:34
Eesti edukamate logistikaettevõtete TOP 60: Skinest taas alistamatu
Eesti ja Soome vahet sõidab shuttle -laev MyStar. Novembris kasvas reisijate arv vaid sel suunal.
Uudised
  • 03.12.24, 14:04
Tallinki kaubavedude maht on drastiliselt kukkunud
Logistikafirma juht: Tallink tulistab iseendale jalga
Transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärseimaks tööandjaks valiti seekord Tallinna Lennujaam, mis lükkas troonilt kolm aastat järjest võidutsenud Lux Expressi.
TOP
  • 03.12.24, 13:03
TOP 10: Eesti transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärsemad tööandjad 2024
Kõrgele teisele kohale tõusnud VIA 3L Freighti juht tegevjuht Antoon van Rens tunnistas, et raskel ajal peaksid kõik riigile strateegiliselt olulised ettevõtted kokku hoidma ning hoiduma ebamõistlikest hinnatõusudest.
TOP
  • 22.11.24, 05:13
Ekspediitorfirmade TOP 100: turbulents logistikasektoris jätkub
Ettevõtjad: edu eeldusteks on head kliendisuhted ja digitaliseerimine
Ühinemisest tõuseb ekspertide hinnangul tulu ka HHLA teistele sadamatele, kaasa arvatud Muuga konteinerterminalile.
Uudised
  • 29.11.24, 11:10
Tehing lukus: MSC omab peaaegu poolt HHLAst
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Uudised
  • 03.12.24, 13:29
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Hääletamine on lõppenud! Logistikauudiste aastatellimuse võitis Guido Ulejev!
Tallink endiselt kõige väärtuslikum transpordiga tegelev ettevõte vaatamata sellele, et 82 miljonit on aastaga haihtunud.
TOP
  • 20.11.24, 12:59
TOP 10: Eesti kõige väärtuslikumad transpordiga seotud ettevõtted 2024
Lätis loovutas airBaltic esikoha konkurendile
(Maksuvõlglaste graafik Eesti ettevõtlusmaastikul)
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele