Lähema viie aasta jooksul plaanib Saksa Raudtee koondada 13 000 töötajat, neist 10 000 lahkub kaubaveoa alalt, edastab Logistics Finland.
Raudteefirma nõukogu liige ja ametiühingu Transnet esimees Alexander Kirchner tunnistas, et masskoondamised järgneval viiel aastal on tõenäolised. Kui 13 000 koondatavast pärineb 3 000 lihtsalt administratiivalalt, siis 10 000 peab lahkuma kaubaveo vallast tervikuna.
Saksa Raudtee juhatuse liikme Karl-Friedrich Rauschi sõnul on kaubaveo mahtude kokkutõmbumise tõttu firmas rakenduseta jäämas 2 400 töötajat kaubaveo poolelt ja 1 500 töötajat tuleb koondada lihtsalt struktuursete ümberkorralduste tõttu.
Aastal 2011 peaks Saksa Raudtee kaubaveomahud olema Kirchneri hinnangul 11% madalamad kui aastal 2008.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Koondamiste kohta tuleb lõplik otsus detsembris.
Seotud lood
Sakslaste logistikafirma DB Schenker Rail otsustas koondada 800 töötajat, edastab Logistics Finland.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.