Siim Sultson • 22. september 2009
Jaga lugu:

Vene ja Balti sadamad rebivad konteinervedude pärast

Läti Logistikute Ühingu esimees Aivars Taurins tõdes, et rahvusvaheliste konteinervedude pärast tuleb venelastega aina enam lahinguid lüüa, edastas uudiskeskkond eyefortransport.com

"Võistlus on terav tervel Balti merel. Läbi Soome kulgeb sama palju konteinereid kui Läti ja Leedu kaudu korraga. Olulised tegijad on Gdynia sadam Poolas, Kotka, Hamina ja Helsingi sadamad Soomes ning Peterburi ja Kaliningradi sadamad Venemaal," iseloomustas ta konteineritega väärtkaupade veo olukorda Läänemerel.

Konteinerveod on läinud aina enm hinda, kuna neid käsitatakse teiste transpordiliikide ergutajatena, seega siis ka majanduse parandajatena.

Näiteks Läti sadamad võtsid rõõmuga kanda kivisöe ümberlaadimised, kuna nii saab ju juurde sadama maksutulusid.

Taurinsi seletusel on lätlastele pakuvad puistevedude, vedelikvedude ja ehituspuidu vedude alal enim konkurentsi Leedu ja Venemaa sadamad. Samas raudteevedude vallas pakuvad lõunanaabreile suurimat konkurentsi vaid leedulased.

Lätis on konteinervedude osas olulisemad kolm suuremat ja seitse väiksemat sadamat. Selle aasta seitsme esimese kuuga laaditi Lätis ümber 37 487 tonni kaupa. Seda on majanduskliimat arvestades kõigest 0,6% vähem kui eelmisel aastal.

 

 

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt