Läti Logistikute Ühingu esimees Aivars Taurins tõdes, et rahvusvaheliste konteinervedude pärast tuleb venelastega aina enam lahinguid lüüa, edastas uudiskeskkond eyefortransport.com
"Võistlus on terav tervel Balti merel. Läbi Soome kulgeb sama palju konteinereid kui Läti ja Leedu kaudu korraga. Olulised tegijad on Gdynia sadam Poolas, Kotka, Hamina ja Helsingi sadamad Soomes ning Peterburi ja Kaliningradi sadamad Venemaal," iseloomustas ta konteineritega väärtkaupade veo olukorda Läänemerel.
Konteinerveod on läinud aina enm hinda, kuna neid käsitatakse teiste transpordiliikide ergutajatena, seega siis ka majanduse parandajatena.
Näiteks Läti sadamad võtsid rõõmuga kanda kivisöe ümberlaadimised, kuna nii saab ju juurde sadama maksutulusid.
Taurinsi seletusel on lätlastele pakuvad puistevedude, vedelikvedude ja ehituspuidu vedude alal enim konkurentsi Leedu ja Venemaa sadamad. Samas raudteevedude vallas pakuvad lõunanaabreile suurimat konkurentsi vaid leedulased.
Lätis on konteinervedude osas olulisemad kolm suuremat ja seitse väiksemat sadamat. Selle aasta seitsme esimese kuuga laaditi Lätis ümber 37 487 tonni kaupa. Seda on majanduskliimat arvestades kõigest 0,6% vähem kui eelmisel aastal.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
"Riia sadamasse tulevast 110 konteinerist laadime maha meie 20 - no siis on siin ju ka vaikne," pidas parajasti Riias töötav Miil OÜ juht Heiki Hütt jutte lätlaste konteinervedude edust liialdatuks.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.