• 22.09.09, 12:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene ja Balti sadamad rebivad konteinervedude pärast

Läti Logistikute Ühingu esimees Aivars Taurins tõdes, et rahvusvaheliste konteinervedude pärast tuleb venelastega aina enam lahinguid lüüa, edastas uudiskeskkond eyefortransport.com
"Võistlus on terav tervel Balti merel. Läbi Soome kulgeb sama palju konteinereid kui Läti ja Leedu kaudu korraga. Olulised tegijad on Gdynia sadam Poolas, Kotka, Hamina ja Helsingi sadamad Soomes ning Peterburi ja Kaliningradi sadamad Venemaal," iseloomustas ta konteineritega väärtkaupade veo olukorda Läänemerel.
Konteinerveod on läinud aina enm hinda, kuna neid käsitatakse teiste transpordiliikide ergutajatena, seega siis ka majanduse parandajatena.
Näiteks Läti sadamad võtsid rõõmuga kanda kivisöe ümberlaadimised, kuna nii saab ju juurde sadama maksutulusid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Taurinsi seletusel on lätlastele pakuvad puistevedude, vedelikvedude ja ehituspuidu vedude alal enim konkurentsi Leedu ja Venemaa sadamad. Samas raudteevedude vallas pakuvad lõunanaabreile suurimat konkurentsi vaid leedulased.
Lätis on konteinervedude osas olulisemad kolm suuremat ja seitse väiksemat sadamat. Selle aasta seitsme esimese kuuga laaditi Lätis ümber 37 487 tonni kaupa. Seda on majanduskliimat arvestades kõigest 0,6% vähem kui eelmisel aastal.
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 24.09.09, 17:27
Hütt: ka Lätis on konteinervedudes vaikne
"Riia sadamasse tulevast 110 konteinerist laadime maha meie 20 - no siis on siin ju ka vaikne," pidas parajasti Riias töötav Miil OÜ juht Heiki Hütt jutte lätlaste konteinervedude edust liialdatuks.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele