Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) lahkuva presidendi ja Lajos AS omaniku ning värske Lääne-Virumaa maavanema Einar Vallbaumi hinnangul tuleb praegu oodata ja vaadata, mis Venemaal konteinervedudest tegelikult saab.
"Kõik konteinerveod, mis Venemaal liiguvad, peaksid idee poolest kulgema raudteed mööda, kuid tegelikkus on teine," osutas ta Venemaa iidsele korralduslikule probleemile.
Ühelt poolt on ju praegugi näha, kuidas Narva maanteel on veod kasvanud järjest ja piirilgi on järjekorrad kasvamas. Teisalt aga soovitas ta siinsetel vedajatel olla ettevaatlik ja elada päev korraga üle talve ning vaadata, mis Venemaal konteinerite ala tegelikult saab.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui muu Baltikum rebib Soome ja Venemaaga konteinervedude teemal võidu, siis Eesti näikse jäävat varju. Vallbaumi sõnul on siin põhjus Eesti suuremas suunatuses Läände. Teisalt aga peab ta peatselt võimalikuks läbimurret idasuunas ka meie riigis. "Mingi läbimurre tuleb niikuinii...," tõdes ta elutargalt.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Vastavavalt riigi konteinervedude olukorrahinnangule 2009. aasta esimese poole kohta ja prognoosi osas 2010. aastani oodatakse käesoleva aasta raudteevedude osakaalu kahanemist konteinervedude alal võrreldes 2008. aastaga 18,8 %-lt 15 %-le. Samas aastal 2010 peaks see aga kasvama 17 %-le.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.