Majandusminister Juhan Parts tunnistas, et plaan parandada eelarvetasakaalu Tallinna Sadamast võetava rahaga tundub talle võrdlemisi keeruline.
"Dividendid ei ole mingi maas lebav raha, mis tuleb lihtsalt üles korjata ja ühisesse katlasse panna," vahendas ERR Partsi sõnu valitsuse pressikonverentsilt.
"Kui ettevõttel on kasum, ei tähenda see, et ettevõttel on ka reaalselt raha. Ja kui isegi on reaalselt raha, ei tähenda see, et ettevõttel pole mingeid kohustusi või investeerimisprojekte. /.../ Tallinna Sadama puhul need piirangud kehtivad," kinnitas majandusminister. Parts rõhutas, et riigiettevõtted peavad saama pärast dividendide väljavõtmist edasi tegutseda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Valitsus võtab eelarve täitmiseks Eesti Energiast ja Tallinna Sadamast dividendid täies mahus välja, samuti ostetakse Eesti Energialt tagasi põhivõrk.
Tallinna Sadama finantsdirektori Marko Raidi sõnul ei soovi välispangad aktsepteerida sadama laenutaotlusi olukorras, kus riik soovib kogu teenitud kasumi dividendidena välja võtta.
Kui valitsus võtab eelarve täiteks Tallinna Sadamast kogu kasumi ehk 427 miljonit välja, peab riigiettevõte dividendide maksmiseks raha laenama.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.