• 15.09.09, 14:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mis autod on täna võitjad?

Euroopa autode registreerimise statistika näitab, mis marki sõidukid on täna võitjad.
Augustis kasvasid enim Nissani, Dacia ja Hyundai registreerimine. Nende kaubamärkide müük hüppas möödunud aasta augustiga võrreldes üles 40% võrra.
Tegemist pole tegelikult ainult augusti tulemusega, margid olid esirinnas ka juulis, selgub Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni (ACEA) täna avaldatud statistikast. Lisaks neile mudelitele näitasid augustis kasvu veel Volkswagen, Suzuki, Peugeot ja Lancia.
Möödunud suvega võrreldes kasvas autode registreerimine Euroopas ehk ELi ja Euroopa Vabakaubanduse Assotsiatsiooni liikmesriikides augustis 3 ja juulis 2,8% võrra. Lääne-Euroopa riigid näitasid 7,8% kasvu, uued ELi liikmed aga 35,2% kahanemist.
Kaheksa kuu kokkuvõttes on uute sõidukite registreerimine möödunud aastaga võrreldes siiski madalam, jäädes alla 8,2%ga ja tulemuseks 9,6 mln sõidukit. Lääne-Euroopa 5,1% kasv paistis silma uute ELi liikmesriikide kuni 25% kukkumise kõrval. Suurima hüppe tegi Austria (+44,1), karmim kukkumine tuli aga Lätist (86,6%). Kui Hispaania välja arvata, näitasid kõik suuremad turud Lääne-Euroopas positiivseid tulemusi. Ka Inglismaa 2,4% kasv oli esimene pärast 2007. aasta aprilli. Saksamaa tulemus oli ligi kolmandiku võrra parem. Värsketest liikmesriikidest näitasid paremat tulemust Slovakkia (+38,8%), Tšehhi (+9,3%) ja Poola (+5,1%).
Eestis tõmbus uute autode registreerimine nii augustis kui kaheksa kuu kokkuvõttes kokku enam kui 66%. Tulemus andis augustis silmad ette Leedule (-62%), kuid kaheksa kuu kokkuvõttes ületasid meid nii Läti (-80,2% kui Leedu (-69,4%).
Augustis enim kasvanud registreeritud mudelid
Nissan + 47%Dacia +39%Hyundai 36Suzuki 17%Lancia +15%Peugeot +15%Volkswagen +13%
 
Suurimad kukkujad augustis
 
Allikas: ACEA

Seotud lood

  • toostusuudised.ee
  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele