See, et iga töötav mootor, sealhulgas ka uus mootor "võtab õli" on täiesti normaalne nähtus.
Teatud õlikulu on isegi vajalik, et tagada kolvigrupi normaalne määrimine ning vältida liigset kulumist. Kui uuel autol on kahe õlivahetuse vahel „ilusaks näitajaks“ õli kahanemine maksimum näidust miinimumini, siis autotootjad peavad normaalseks isegi õlikulu 1 liiter 1000 km kohta.
Õlinivoo mõõtmiseks on reeglina mootori küljes asetsev õlivarras. Õlivarda alumises osas on märgitud min ja max nivoo. Tavaliselt tähistavad ülemist ja alumist piiri kas väikesed augud või kriipsud vardal, esineb ka triibutatud lubatud vahemikuga vardaid või painutatud jõnksudega "kõveraid" vardaid.
Õlinivoo soojal mootoril peab olema alumise ja ülemise piiri vahel. Lisaks mõõtevardale on paljudel uuematel autodel ka liigmadala nivoo hoiatustuli, milleks on kollane õlikann või vilkuv punane õlirõhutuli.
Tavaliselt valatakse õlivahetuse käigus õli mootoris ülemise ehk max piirini. Kui mootor korras ja sõidustiil mõistlik, siis juhtub, et enne järgmist õlivahetust ei ole vaja õli juurde valada. Enamusel juhtudel on aga siiski vaja õli mõnel korral lisada enne järgmise vahetuse kätte jõudmist.
Selleks on vaja peale sõidust tulekut, et mootor ja õli oleksid mõõtmise hetkel töösoojad, mootor seisata ja mõne minuti möödudes, et õli jõuaks ilust karterisse valguda, tõmmata välja õlimõõtevarras.
Esimene kord ei õnnestu kohe õlinivood mõõta, sest varras on üleni õline ja vajab lapi või paberiga puhtaks pühkimist. Teise mõõtmisega peaks, aga juba igati selge olema, kas ja kui palju on vaja orienteeruvalt õli lisada.
Kui õlinivoo on alumise märgi lähedal või lausa alla selle, on kindlasti vaja õli juurde lisada. Seepärast on soovitav õlivahtuse käigus endale ka sama märki õli liitrine pealevalamise pudel soetada. Peale valada on soovitav umbes poole liitri kaupa ja siis nivood, jälle mõne minuti möödudes uuesti kontrollida.
Tuleb jälgida, et õli nivoo ei ületaks ülemist piiri, kuna liigkõrge nivoo korral hakkab näiteks liialt õli läbi karterituulutuse sattuma mittesoovitavatesse kohtadesse nagu erinevad küttesegu andurid ja katalüsaator ning sellega võib kaasneda nende purunemine. Samuti kipub liiga kõrge taseme puhul õli vahtu minema ja õlikulu järsult suurenema.
Autor: Jaanus Lember
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.