Autoveondus on Euroopa tasemel väga rangelt reglementeeritud, ent ekspedeerimisäri pole Kuldkepi sõnul keegi kunagi reguleerinud, ehkki ka siin peaks olema näiteks minimaalne omakapitalinõue äri alustamiseks.
„See on siiani vabakutseliste ala ja võtab aega, enne kui vedajad taipavad, et igaüht ei saa usaldada,“ märkis ta. Viimastel aastatel on tema hinnangul üha vähem neid juhtumeid, kui vedajad on ekspedeerija või mõne teise vedaja käest petta saanud. Siiski soovitab Kuldkepp partneri tausta uurija ning arvab, et juhuslikku koormat ei tasu võtta ka väga suures hädas vedada, kuna lõppkokkuvõttes ju vedaja vastutab.
Olukord maanteevedudes on nagu teisteski ärivaldkondades ja kõik vaatavad, kuidas ots otsaga kokku tulevad. Ettevõtete tänane seis on seinast seina: osadel läheb hästi, osadel mitte. „Pankrotti mineku kartust pole eriti kurdetud. Osad sõiduautode vedudega tegelenud firmad on küll tegevuse lõpetanud, aga enamasti loodetakse ikka vastu pidada,“ rääkis Kuldkepp. Ellujäämislootus on ettevõtetel, kes headel aegadel pisut rasva kogunud ja neil, kelle koormaid täidavad toit ja esmatarbekaubad.
Loe pikemalt tänasest Äripäevast.