• 10.08.09, 09:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuldkepp: igat ekspedeerijat ei saa usaldada

"Ekspediitoreid on igasuguseid. Tublide firmade kõrval on ka neid, kellel on vaid number ja ämber. See tähendab telefoninumber ja ämber, mida endale pähe tõmmata,“ sõnas Eesti Rahvusvaheliste Autovedude Assotsiatsiooni (ERAA) juhataja Toivo Kuldkepp.
Autoveondus on Euroopa tasemel väga rangelt reglementeeritud, ent ekspedeerimisäri pole Kuldkepi sõnul keegi kunagi reguleerinud, ehkki ka siin peaks olema näiteks minimaalne omakapitalinõue äri alustamiseks.
„See on siiani vabakutseliste ala ja võtab aega, enne kui vedajad taipavad, et igaüht ei saa usaldada,“ märkis ta. Viimastel aastatel on tema hinnangul üha vähem neid juhtumeid, kui vedajad on ekspedeerija või mõne teise vedaja käest petta saanud. Siiski soovitab Kuldkepp partneri tausta uurija ning arvab, et juhuslikku koormat ei tasu võtta ka väga suures hädas vedada, kuna lõppkokkuvõttes ju vedaja vastutab.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Olukord maanteevedudes on nagu teisteski ärivaldkondades ja kõik vaatavad, kuidas ots otsaga kokku tulevad. Ettevõtete tänane seis on seinast seina: osadel läheb hästi, osadel mitte. „Pankrotti mineku kartust pole eriti kurdetud. Osad sõiduautode vedudega tegelenud firmad on küll tegevuse lõpetanud, aga enamasti loodetakse ikka vastu pidada,“ rääkis Kuldkepp.  Ellujäämislootus on ettevõtetel, kes headel aegadel pisut rasva kogunud ja neil, kelle koormaid täidavad toit ja esmatarbekaubad.
Loe pikemalt tänasest Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele