"Ekspediitoreid on igasuguseid. Tublide firmade kõrval on ka neid, kellel on vaid number ja ämber. See tähendab telefoninumber ja ämber, mida endale pähe tõmmata,“ sõnas Eesti Rahvusvaheliste Autovedude Assotsiatsiooni (ERAA) juhataja Toivo Kuldkepp.
Autoveondus on Euroopa tasemel väga rangelt reglementeeritud, ent ekspedeerimisäri pole Kuldkepi sõnul keegi kunagi reguleerinud, ehkki ka siin peaks olema näiteks minimaalne omakapitalinõue äri alustamiseks.
„See on siiani vabakutseliste ala ja võtab aega, enne kui vedajad taipavad, et igaüht ei saa usaldada,“ märkis ta. Viimastel aastatel on tema hinnangul üha vähem neid juhtumeid, kui vedajad on ekspedeerija või mõne teise vedaja käest petta saanud. Siiski soovitab Kuldkepp partneri tausta uurija ning arvab, et juhuslikku koormat ei tasu võtta ka väga suures hädas vedada, kuna lõppkokkuvõttes ju vedaja vastutab.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Olukord maanteevedudes on nagu teisteski ärivaldkondades ja kõik vaatavad, kuidas ots otsaga kokku tulevad. Ettevõtete tänane seis on seinast seina: osadel läheb hästi, osadel mitte. „Pankrotti mineku kartust pole eriti kurdetud. Osad sõiduautode vedudega tegelenud firmad on küll tegevuse lõpetanud, aga enamasti loodetakse ikka vastu pidada,“ rääkis Kuldkepp. Ellujäämislootus on ettevõtetel, kes headel aegadel pisut rasva kogunud ja neil, kelle koormaid täidavad toit ja esmatarbekaubad.
Loe pikemalt tänasest Äripäevast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.