• 31.07.09, 12:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Oskando püüab uue juhiga jõuliselt eksporti

Eesti üks suurematest telemaatikafirmadest, sõidukite GPS-halduslahendusi pakkuv Oskando OÜ kasvatas eelmisel aastal üle kahe korra käivet ning vähendas kahjumit. Ettevõte otsib uut juhti, kes viiks firma kiirelt välisturgudele ja kolmekordistaks lähiaastail ekspordi.
Küsimustele vastab Oskando praegune tegevjuht Kristi Hakkaja.
Miks Oskando uut juhti otsib?
Oskando käive on viimase pooleteise aasta jooksul rohkem kui kahekordistunud ning järgnevatel aastatel on soov kiiret kasvu jätkata, eelkõige läbi ekspordi. Selle eesmärgi saavutamiseks on ettevõttesse vaja lisajõudusid ekspordimüügi ja strateegilise juhtimise poolele. Selleks, et ekspordimüüki võimalikult kiirelt käima saada, tegime omanikega koos otsuse, et praegune tegevjuht, kes tunneb väga hästi Oskando tooteid ja müügistrateegiaid, võtab enda vedada kogu müügi ning laienemise uutele turgudele, töötades selle nimel, et Oskando tooted kiirelt välisturgudele jõuaksid. Meeskonda otsime uueks tegevjuhiks juurde inimest, kellel on juba varasemast juhtimiskogemust ning kes oskab mõelda just rahvusvahelise arengu perspektiivis, eriti strateegilise ja finantsjuhtimise poole pealt.
Oskando kasvatas eelmisel aastal käivet, kahjum veidi vähenes. Kuidas tulemusega rahule jäite?
2008. aasta tulemused näitasid ilmekalt, et Oskando toodetel on müügijõudu nii Eestis kui välisturgudel - ettevõtte käive kasvas kokku 113% 13 miljoni kroonini ning eksport viiekordistus 3 miljoni kroonini, kahjum vähenes kolmandiku võrra. Selliste kasvunumbritega võib rahule jääda, samas on Oskando ambitsioonid kindlasti suuremad ning eesmärgiks on kiiret kasvu ka järgmistel aastatel jätkata. 2008. aasta tulemused andsid ettevõttele kindlustunde, et liigume õiges suunas ning käesoleval aastal olemegi keskendunud edasisise laienemise strateegia väljatöötamisele ja elluviimisele. 
Kuidas möödus Oskandole 2009. aasta I poolaasta?
Kuna Oskando lahendus võimaldab ettevõtetel kulusid vähendada, oli majandussurutise taustal 2009. aasta esimene kvartal Oskando jaoks kõigi aegade edukaim. Teine kvartali tulemus on olnud oodatust samas pisut väiksem, ilmselt on ettevõtted lükanud edasi isegi investeeringuid, mis aitaks kulude taset vähendada. Aasta osas tervikuna näeme 2008. aastaga käibe ja kasumlikkuse kasvu, järjest suuremat rolli hakkab mängima eksport.
Plaanisite ekspordi ja teenuste müügi osakaalu ettevõtte käibes tõsta. Kuidas see I poolaastal on õnnestunud?
Nii ekspordi kui teenuste müügi osakaal on 2009. aasta esimesel poolel kasvanud ning liiguvad plaanipäraselt. Ekspordi osas on tehtud tugev ettevalmistus ning teine poolaasta on peamine tegevus uutele turgudele laienemine. Oskando lõppsihiks on sama, mis ma usun, et igal vähegi rahvusvaheliselt mõtleval Eesti ettevõttel - käibest peab tulema 90-99% just välisturgudelt. Kui 2008 aastal oli Oskando ekspordi osakaal 23% käibest, siis järgneva viie aasta perspektiivis oleme seadnud endale eesmärgi tuua välisturgudelt pigem 70%-90% kogu käibest.
-----
Ettevõte andis eelmisel aastal tööd 14 inimesele, töötasud moodustasid 4,78 mln krooni. Juhatuse liikmeile tasu ei makstud.
Oskando suuromanik on Skype'i müügist saadud rahast loodud tehnoloogiainvesteeringuid tegev Ambient Sound Investments OÜ, mis kuulub Toivo Annusele, Ahti Heinlale, Priit Kasesalule ja Jaan Tallinnale.
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 03.09.13, 13:33
Skype asutajatele kuuluv Oskando ühineb Taani konkurendiga
Skype'i eestlastest kaasasutajaile kuuluv Oskando ja Taani ettevõtte Autolog ühinevad, et hakata uue nime all koos pakkuma sõidukiparkide haldamise teenust.
Uudised
  • 15.05.12, 17:05
Väikefirma ost tõi Oskando klientideks riigi suurfirmad
OÜ Oskando omandas sõiduki- või masinapargi haldamisteenust pakkuva OÜ AVL Express. 73 805 eurose aastase müügituluga AVL Expressi klientide hulka kuuluvad ka Eesti Post ja RMK.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele