ASi Eesti Statoil puhaskasum vähenes möödunud aastal 56% ning moodustas 54,5 miljonit krooni. 2007. aastal oli kasumiks 123,4 miljonit krooni.
Statoili kontseptsioonijuhi Kai Realo meelest mõjutas puhaskasumi vähenemist võrreldes eelmise aastaga enim toodete ostuhinna järsud muudatused ning laovarude ümberhindlused. "Aasta teisel poolel toimus kiire tooraine ja valmistoodete hinnalangus, mille tulemusel mootorikütuste jaehinnad langesid aasta lõpuks üle 30%." ütles kontseptsioonijuht Äripäevale.
Statoili 2008. majandusaasta müügitulu oli 3,4 miljardit krooni, käive vähenes 10,2%.
Kai Realo sõnul mõjutasid müügitulu enim aktsiisimaksu muudatused ja tooraine hinnatõus. "2008. aasta algas mootorikütuste aktsiisimaksu tõusuga, mis lisas bensiini hinnale 1,32 krooni ning diislikütuse hinnale 1,56 krooni. Kahetsusväärselt järgnes kohalikule maksutõusule tooraine ja valmistoodete hinnaralli globaalsel turul, mis tipnes 3. juulil 146,19 USD/barrel nafta hinnaga ning kohalikus jaekaubanduses tõusis bensiini jaehind 18,55 krooni/liiter ning diislikütuse jaehind 20,50 krooni/liiter tasemele," kommenteeris eelmise aasta tulemusi Realo.
Börsil noteeritud ettevõtte StatoilHydro tütarfirmana ei ole meil võimalik avalikustada jooksva majandusaasta tulemusi ega teha sellekohaseid prognoose, teatas Kai Realo.
Realo sõnul on käesoleva aasta investeeringute maht orienteeruvalt 49 miljonit krooni, millest suurem osa läheb teenindusjaama rajatiste ja tankimisalade renoveerimiseks.
Statoil andis Eestis eelmisel aastal tööd 555 inimesele, mida on viiendiku võrra vähem kui aasta varem. Palgakulud moodustasid 100 mln krooni, kasv veidi enam kui 10%.
Kaheliikmeline juhatus teenis eelmisel aastal 2,9 mln krooni ehk 40% enam kui aasta varem.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tanklakett Olerex sai eelmisel aastal puhaskasumit 14,9 miljonit krooni, mis on aasta varasemaga võrreldes pea 200protsendiline kasumikasv.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.