Kaitseväe Logistikakeskuse ülema kolonel German Kesa sõnul on strateegilise õhutranspordivõime iseseisev väljaarendamine Eesti-suguse väikeriigi jaoks liiga kallis, vahendas ERR.
"SAC-i programmiga saame märkimisväärse vabaduse ja kindluse juhtudeks, kui operatsioonipiirkonda on vaja kiires korras transportida inimesi ja tehnikat, või vastupidi, neid sealt kiiresti evakueerida," ütles Kesa.
Strateegilise õhutranspordivõime programmi raames hangivad selles osalevad riigid ühiselt kolm Boeing C-17 Globemaster III-tüüpi transpordilennukit, mille haldamise ja hooldamisega hakkab tegelema vastloodud NATO õhutranspordi haldamise organisatsioon NAMO.
Eesti saab lennukit kasutada igal aastal 45 lennutunni ulatuses, mille eest on võimalik teha näiteks kuus lendu marsruudil Tallinn-Kabul, samuti transportida ülegabariidilisi veoseid, näiteks soomustransportööre Afganistani.